معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد:
بسته تحولی مدرسه خوانا، گامی موثر در مسیر تقویت مهارتهای زبانی دانشآموزان است
تهران (پانا) - بسته تحولی مدرسه خوانا با رویکرد توانمندسازی آموزگاران در ۵۰۰ مدرسه شهر تهران در حال اجرا است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی در جلسه هماهنگی مدرس راهبران خوانایی، از برنامه تحولی خوانا به عنوان یکی از برنامه های کیفیت بخش و تحول آفرین در حوزه تقویت مهارت های زبان آموزی نام برد و از اجرای موثر آن در راستای آموزش معلمان در کلاس های درس و پایه های تحصیلی اول تا ششم ۵۰۰ مدرسه در شهر تهران خبر داد.
ربوشه همچنین با اشاره به تقویت شبکه ای از مدرسان و راهبران خوانا که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند بر ضرورت آموزش با کیفیت مدرسان و راهبران و مدیران و آموزگاران تاکید کرد و تمرکز بر ۴ مهارت زبانی در دانش آموزان را در مسیر برون رفت از شرایط آسیب زای آموزش های مجازی سال های گذشته امری جدی دانسته و افزود: در دوران پساکرونا مسئولیت سنگینی بر عهده مدیران مدارس و آموزگاران قرار داده شده است، چرا که علاوه بر آموزش های جدید، ترمیم آسیب های قبلی ناشی از آموزش های مجازی نیز چالشی فرارو است.
در این راستا ربوشه از تدوین شیوه نامه استانی خوانایی، حضور فعال مدرسان در دوره بازآموزی مدرسی کشوری، شبکه بندی و سهمیه بندی مدارس بابت برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری نشست تخصصی همزمان مدیران مدارس خوانایی بصورت هماهنگ در همه مناطق ۱۹گانه شهر تهران و آغاز دوره های آموزشی آموزگاران و اهتمام راهبران و معاونان مناطق و برگزاری پیش آزمون با رویکرد پژوهشی در پیشبرد برنامه خوانا قدردانی کرد.
از آن جا که زبان آموزی از مهارت های پایه تفکر و یادگیری محسوب می شود، با کیفیت بخشی به این حوزه، انتظار می رود عملکرد تحصیلی دانش آموزان علاوه بر درس های فارسی و اجتماعی، در سایر دروس نیز ارتقا یابد. بنابراین وزارت آموزش و پرورش قصد دارد با اجرای پیش آزمون و پس آزمون، میزان موفقیت و اثربخشی طرح را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد تا از نتایج آن برای ارتقاء و اصلاح برنامه در سنوات آتی بهره گیری شود.
ارسال دیدگاه