معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴:

نقش‌پذیری دانش‌آموزان درمدارس تضمینی است برای ارتباط‌گیری صحیح و موثر در آینده

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴ نقش‌پذیری دانش‌آموزان در مدارس و آموزش خلاقانه مربیان پرورشی را عامل مهمی برای آینده دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌پذیری دانش‌آموزان درمدارس تضمینی است برای ارتباط‌گیری صحیح و موثر در آینده

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۴ در گفت و گو با پانا با اشاره به نقش مربیان پرورشی در مدارس گفت: مربیان‌ پرورشی لازم است، نقش فعال و پویایی در مدارس ایفا کنند تا بتوانند در شکل‌گیری شخصیت دینی، اسلامی و ملی دانش‌آموزان اثرگذار باشند و رابطه دو‌ طرفه‌ مثبت میان دانش‌آموز و مربی برقرار شود، لازمه شکل‌گیری این‌ چنین روابطی میان مربی و دانش‌آموز بدون تردید کسب دانش و مهارت‌های جدید در زمینه‌های فعالیت‌های تربیتی در سطح مدارس است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پرورشی در 7 حوزه فعالیت‌های کارشناسان در شرایط سخت کرونا، آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و مربیان در فضای مجازی ادامه داشت، گفت: در بهداشت و سلامت که هم در بخش پیشگیری ها در مدارس که شامل ضدعفونی و آماده سازی مدارس و آسیب ها؛ با توجه به شرایط پساکرونا؛ تشکیل کمیته فوریتهای روانی و اجتماعی در سطح منطقه و همچنین در بخش درمان که واکسیناسیون همکاران و دانش آموزان به صورت سه مرحله دز اول و دز دوم و جاماندگان از طرح واکسیناسیون برگزار شد که از جمله فعالیت های این حوزه است.

در ادامه وی با اشاره به فعالیت های مربوط به قرآن، عترت و نماز گفت: تجلیل از برگزیدگان مسابقات محفل انس با قرآن، آماده سازی دارالقرآن و در بحث فرهنگی آغاز به کار کانون ترنم و بررسی دانش آموزان در پرسش مهر و یادواره لاله های روشن انجام شده است.

گلشن با اشاره به مجلس و شورای دانش آموزی در مدارس افزود: نقش پذیری دانش آموزان در مدارس تضمینی است بر ارتباط گیری صحیح و موثر آنها در آینده و از سوی دیگر طرح نماد در مشاوره و روانشناسی در دوران پس از کرونا موثر است. همچنین برای شاداب سازی و ایجاد نشاط در دانش آموزان؛ بازگشایی مجموعه های ورزشی عامل مهمی محسوب خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با اشاره به اینکه مربیان پرورشی در به کار بردن خلاقیت و نوآوری در مدارس نقش مهمی را ایفا می کنند،خاطرنشان کرد: بعد از شرایط سخت کرونا و جذب و علاقه مندی دانش آموزان به کلاس درس و مدرسه مربیان پرورشی نقش مهمی را برعهده دارند و با توجه به اینکه از قالب‌های تکراری در برگزاری مراسم‌ها و فعالیت‌های پرورشی در مدارس خارج شوند بدون شک در آموزش و پرورش وظیفه ما زمینه‌سازی و آماده‌سازی بستر‌هایی خواهد بود که مربیان و معاونین پرورشی در مدارس بتوانند آموزش‌های جدید را با حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های آمو‌زشی مفید دریافت کرده و ضمن تلاش و پشتکار خودشان به راحتی و بدون دغدغه در مسیر پیشرفت کاری قرار گیرند.

وی در پایان گفت: ضروری است، مربیان و معاونین پرورشی، برای همسو شدن با دانش‌آموز و فعالیت‌های تربیتی از رکود خارج کردن، به ویژه مسائل دینی، ملی و نهادینه کردن آموزش برای دانش آموزان به نرم‌افزارها و ابزارهایی که تولید محتوا و ارائه مطلب را جذاب‌تر و اثر‌گذار در مدارس مجهز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار