معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴ بیان کرد:

اولویت فعالیت شوراهای دانش‌آموزی، افزایش نشاط و شادی در میان دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴، دو اولویت برنامه کاربردی شوراهای دانش‌آموزی به‌مناسبت بازگشایی مدارس را ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان و دیگری آموزش ایمنی جسمی و تربیت‌بدنی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اولویت فعالیت شوراهای دانش‌آموزی، افزایش نشاط و شادی در میان دانش‌آموزان است

اولین جلسه هم اندیشی روسای شورای دانش آموزی منطقه 4، سال تحصیلی 1400 با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه و علی گلشن؛ معاون پرورشی و فرهنگی، محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و آزیتا فکور؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۴ و جمعی از نمایندگان منتخب شورای دانش آموزی منطقه برگزار شد.

محمدحسین لونی با اشاره به اینکه انتخابات شورای دانش آموزی، یکی از مهمترین فرآیندهای اجتماعی شدن دانش آموزان است، گفت: این انتخابات باعث تکریم شخصیت دانش آموزان خواهد شد و به آنها هویت می‌دهد تا شأن خود را بشناسند و به نقش خود پی ببرند و در این بین ارتباط خوبی بین اولیا و دانش آموزان در شورای مدرسه ایجاد خواهد شد که دانش آموزان در زمینه مشورتی می توانند به اولیا کمک کنند.

لونی با اشاره به بازگشایی مدارس به صورت تدریجی در مناطق گفت: با کمک خانواده ها و مسئولین مدرسه و همکاری دانش آموزان، با بازگشایی مدارس بررسی مشکلات و معضلات دانش آموزان صورت بگیرد و جلسات بین مسولین اداره این منطقه و روسای دانش آموزان هر ماه برگزار شود، تا بهتر بتوانند برای حل مسائل و مشکلات دانش آموزان اقدامات بهتری صورت پذیرد. ضمن اینکه ایجاد شور و هیجان در دوران انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه یکی دیگر از دستاوردهای این انتخابات است.

محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی - هنری اردوها و فضای پرورشی اداره کل شهر تهران با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی یکی از ارکان اصلی برای کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان است، گفت: هدف وزارت آموزش و پرورش این است که از تمام ظرفیت های دانش آموزان استفاده کند. با توجه به اینکه تمام واحدهای آموزشی و پرورشی دارای شورای دانش آموزی هستند؛ بنابراین شوراهای دانش آموزی ظرفیت ویژه ای دارند که سایر تشکل ها چنین ظرفیتی ندارند که در تمام واحدهای آموزشی حضور داشته باشند پس باید از این ظرفیت خوب دانش آموزی به نحو احسن استفاده کنیم.

عباس زاده با اشاره به اینکه دانش آموزان از دونوع هوش تحصیلی و هوش هیجانی خود می توانند بهره بگیرند، گفت: دانش آموزان زمانی موفق می شوند که همراه با هوش تحصیلی به هوش اجتماعی خود اهمیت دهد و منش اخلاق مدارانه را کسب کند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کشف استعداد و توانایی دانش آموزان در شوراها انجام می شود و تمرین برای ارتباط اجتماعی است، که اثرات مفیدی در جامعه خواهد داشت.

عباس زاده با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان متناسب با روحیه و استعدادشان برنامه ریزی شده است، گفت: امسال با ۱۲۰عنوان مسابقه در حوزه های بهداشت و سلامت، فرهنگی و هنری، قرآن و عترت و تربیت بدنی بستری برای کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان فراهم شده است.

علی گلشن در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی نقش و رکن اصلی در مدارس هستند، گفت: در جلسات شوراها ممکن است مسائل و مشکلات حل نشود، ولی یک تمرین برای ارائه راه حل و همفکری با اولیاء مدرسه است و برای اینکه فرهنگی نهادینه شود، بهتر است که از خود دانش آموزان بکارگیری شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس به نقش شوراهای دانش آموزی اشاره کرد و گفت: باید دو برنامه را سر لوحه زندگی قرار دهیم که یکی افزایش شور و نشاط در دانش آموزان است و دیگری آموزش ایمنی جسمی و تربیت بدنی است.

وی در ادامه به اینکه شورای دانش آموزی می تواند در چند کمیته دانش آموزان را سوق دهند، گفت: دانش آموزان در شوراها می توانند در چند زمینه فعالیت داشته باشند که از انواع کمیته مانند کمیته های ورزشی، کمیته بهداشت و سلامت ،کمیته هنری نام برد.

آزیتا فکور در ادامه با اشاره به اینکه این جلسه هم اندیشی در دو گروه مجزا دختران و پسران برگزار شد، گفت: اولین جلسه شورای دانش آموزی با حضور رئیس شوراهای دانش آموزی تشکیل شده است که در گروه دختران با مجری حسنا کرمی و در گروه پسران با مجری گری، مهدی ترکاشوند و محمد ترکاشوند از اعضای سال گذشته شورای دانش آموزی بودند، برگزار شد و این نمونه ای از آماده سازی و کشف استعداد دانش آموزان در آینده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار