تنها نیمی از دانش‌آموزان تیزهوش در رشته دلخواه خود قبول شدند

کاشمر (پانا) - مسئول دبیرخانه مشاوره سمپاد در سالن همایش شهید شهابیان کاشمر گفت تنها نیمی از دانش‌آموزان سمپاد در رشته دلخواه خود قبول شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تنها نیمی از دانش‌آموزان تیزهوش در رشته دلخواه خود قبول شدند

محمدمهدی مومنی در جلسه گفتمان مهندسی نرم افزار کنکور که به همت دبیرستان فرزانگان متوسطه دوم برگزار شده بود گفت: کنکور دارای سه کلید طلایی به نام های مهارت تست سرعتی، آزمون های جامع و تقویت حافظه بلند مدت است.

وی اشاره کرد که در مدارس سمپاد تنها ۵۰ درصد از دانش آموزان در رشته دلخواه خود قبولی داشته که دلیل این بازدهی کم را می توان نشناختن جنس کنکور دانست.

مومنی گفت: بزرگترین چالش برنامه ریزی دانش آموزان یادگیری و آمادگی برای کنکور تنها در سال دوازدهم بوده که در عمل ناممکن است و پیشنهاد نمی شود. چرا که در پایه دوازدهم مبارزه با دو جبهه امتحانات نهایی و کنکور صورت می‌گیرد و از آنجایی که پایان دوره آموزشی در این سال کوتاه تر و دروس در این مقطع سنگین‌تر است فشار مضاعف و سخت‌گیری‌های بیشتری به دانش آموز وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۲ مرداد سال ۱۴۰۰ مصوبه ای مهم، با ۱۲ بند تصویب و به وزارت آموزش و پرورش و سپس به ادارات کل ارسال شد، مبنی بر اینکه در کنکور سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد از عملکرد در کنکور مربوط به سوابق تحصیلی یعنی نمره پایانی دروس دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه این کلیات نظام جدید سنجش و آموزش در مقایسه با نظام قدیم کنکور دارای ۲۰ درصد افزایش است، که می توان آن را تلنگری جدی برای بچه‌های تیزهوشانی دانست و به نوعی سوابق تحصیلی تاثیر قطعی، مستقیم و مثبت در نتایج کنکور خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه مشاوره سمپاد خراسان رضوی گفت: در ۴۰ درصد باقی مانده کنکور نظام جدید که متعلق به کنکور است به دروس اختصاصی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مربوط می شود که از نظام قدیم کنکور تا نظام جدید ۲۰ درصد از آن کم شده، اما چیزی از ارزش های آن کاسته نشده است.

مومنی در ادامه به بیان نکات مهم موفقیت پرداخت و گفت: انگیزه فراوان در دستیابی به آینده در کنار استعداد در درس عامل مهمی در موفقیت است و تاثیر بسزایی دارد.

این جلسه با حضور مسئول دبیرخانه مشاوره سمپاد خراسان رضوی به همراه معاون آموزش و پرورش کاشمر در جمع دانش آموزان دوره دوم دبیرستان دخترانه فرزانگان برگزار شد و محمد مهدی مومنی مشاور برتر استان در مدارس تیزهوشان، هدف از تشکیل این گردهمایی را رفع وجود پدیده ای در مدارس استعدادهای درخشان، تحت عنوان مستعدان هم آموز و ناکارآمد و تقویت خودآموزی و خود مطالعه‌ای دانست و ضمن بیان روش های صحیح مطالعه به پرسش های دانش آموزان در زمینه های درسی و کنکور پاسخ داد.

خبرنگار: دینا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار