فرهنگیان از آموزش حضوری رضایت بالایی دارند
بیرجند (پانا) - یکی از فرهنگیان بیرجندی معتقد است تدریس مجازی سختترین شیوه آموزش است که هم معلم و هم دانشآموز را به علت عدم ارتباط نزدیک با یکدیگر با مشکل مواجه میکند، وی اما از بازگشایی مدارس رضایت دارد.
حضور دانشآموزان در مدارس بعد از ماهها هم فضای مدارس را عوض کرده و شور و شوق خاصی به آنها داده و هم از طرف دیگر موجب خوشحالی عمده دانشآموزان، معلمان و خانوادهها به دلیل رهایی از شیوه مجازی آموزش شده است.
ماهان مهدوینیا، یکی از دانشآموزان مقطع متوسطه دوم است که بابت بازگشایی مدارس بسیار خوشحال است.
وی به پانا میگوید: «اگر چه بخاطر سلامتی در این مدت کلاسهای درس مجازی بود و مجبور به کسب علم از طریق این شیوه بودیم، ولی در آموزش دروس تخصصی مثل ریاضی و فیزیک و شیمی شیوه مجازی به هیچ وجه جوابگو نبود.»
این دانشآموز ادامه میدهد: «آموزش حضوری مدارس موجب میشود یادگیری درسها به علت ارتباط چهره به چهره و مستقیم معلم افزایش یافته و زمینه همفکری با همکلاسیها نیز فراهم شده است.»
ایمان فیاجی، دیگر دانشآموز مقطع متوسطه دوم استان است که با ابراز رضایت از حضوری شدن کلاسهای درس میگوید: «بازگشایی مدارس نه تنها زمینه کیفیشدن آموزشهای درسی را فراهم کرده، بلکه موجب تقویت فعالیتهای گروهی و غیردرسی در مدارس میشود.»
به گفته وی، در مدت مجازی بودن کلاسهای درس برای درک و فهم بسیاری از دروس با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با حضوری شدن کلاسها هم فعالیتهای درسی و هم غیردرسی را در کنار همکلاسیها و معلم به خوبی انجام و ادامه میدهیم.
اما بر خلاف عقیده بسیاری از افراد که شیوه مجازی موجب رضایت بسیاری از فرهنگیان است، ولی عمده این افراد از حضوری شدن کلاسهای درس ابراز رضایت دارند.
علیرضا بنی اسدی یکی از فرهنگیان در این زمینه عنوان میکند: «تدریس مجازی سختترین شیوه آموزش است که هم معلم و هم دانشآموز را به علت عدم ارتباط نزدیک با یکدیگر با مشکل مواجه میکند.»
وی قطعی اینترنت، عدم دسترسی برخی دانشآموزان به وسایل آموزشی مجازی، برگزاری امتحان به شیوه مجازی، فشار زیاد به چشم معلم و دانشآموز به علت ارتباط زیاد با گوشی همراه و تبلت و رایانه را از معایب آموزش مجازی عنوان میکند.
ارسال دیدگاه