در راستای اجرای طرح هدایت انجام شد؛

اعطای هزار دستگاه تبلت دانش‌آموزی در استان سمنان

تهران (پانا) - در سایه کمک خیرین و مشارکت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک ملی، هزار دستگاه تبلت دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مناطق محروم استان سمنان اعطا شد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اعطای هزار دستگاه تبلت دانش‌آموزی در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، فاطمه منصوری، معاون استاندار سمنان در آیین نمادین اعطای هزار دستگاه تبلت دانش آموزی گفت: هر جا شاهد هم افزایی و اشتراک ظرفیت ها بودیم به موفقیت هایی دست پیدا کردیم که به تنهایی میسر نبود و هرگاه جدا از هم و موازی کاری کردیم، بر هزینه ها افزوده و ناهماهنگی ایجاد شد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه نهاد آموزش و پرورش در ایران و جهان، اظهار کرد: در همه جای جهان مجموعه ای که عهده دار پرورش انسان و جامعه است دارای اهمیت خاص بوده و آن نهاد نقش حیاتی در تأمین نیروی انسانی و آینده سازان کشور دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: مجموعه بزرگ تعلیم و تربیت وظیفه خطیر و ارزشمند تربیت انسان، شناسایی استعدادهای او و رشد متوازن و همه جانبه این استعدادها در زمینه های مختلف عقلانی، جسمانی، اجتماعی و عاطفی را به عهده دارد و در کنار این مسؤولیت سنگین به وسعت وجود انسان با چالش های متفاوتی روبه روست.

منصوری همکاری و مشارکت آموزش و پرورش، کمیته امداد و بانک ملی را در تأمین بخشی از نیاز دانش آموزان مناطق محروم استان سمنان را ارزشمند توصیف کرد و از دستگاه ها و نهادهای دیگر خواست در حدتوان و ظرفیت خود برای کمک و تقویت آموزش و پرورش به عنوان یک بخش عمومی و انسان ساز به کمک بیایند.

محمد دستورانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به مناسبت های پیش رو، گفت: در ۹ دی ماه از بصیرت مردم انقلابی رونمایی شد و در ۱۳ دی ماه که سردار دلها آسمانی شد با حضور میلیونی مردم، بصیرت دوباره بازخوانی شد و این حرکت ها جلوه های ویژه ای در تقویم انقلاب اسلامی است که باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه تأمین و اعطای تبلت به دانش آموزان نیازمند در راستای تسهیل فرصت یادگیری برای دانش آموزان مناطق محروم و در اجرای طرح هدایت (هر دانش آموز، یک تبلت) انجام می شود، اظهار کرد: حدود دو میلیارد تومان برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه تبلت اختصاص پیدا کرده که فرآیند توزیع آن قبلا انجام شده و ۱۰۰۰ دستگاه دیگر توسط اداره کل نوسازی مدارس در حال خریداری است و توزیع مرحله دوم نیز به زودی انجام خواهد شد.

دستورانی افزود: هدف ما پوشش ۳ هزار دانش آموز استان است که فاقد تبلت هستند و تلاش ما این است که جزو استان هایی باشیم که هیچ دانش آموزی از داشتن تبلت و متعاقب آن از پرورش و آموزش محروم نباشد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح هدایت و طی تفاهم منعقد شده سهم ۲ میلیارد تومانی خیرین، کمیته امداد و بانک ها برای خرید تبلت محقق شده، ۳ میلیارد سهم وزارت آموزش و پرورش بوده که ۱ میلیارد آن پرداخت شده و دو میلیارد باقی مانده بزودی تخصیص داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: در سه مرحله، ۳ هزار دانش آموز جامعه هدف را تبلت دار کنیم تا همه دانش آموزان ما در جغرافیای استان از این وسیله ارتباطی برخوردار شده و استفاده کنند.

وی گفت: اگرچه بر اساس نظر بسیاری از صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، برای ارتباط نزدیک معلم و دانش آموز هیچ جایگزینی نیست و هیچ وسیله و نمایشگری جایگزین معلم و هیچ مکان و فضایی، نظیر کلاس و مدرسه نخواهد شد، ولی باید به یک مسئله اعتراف کرد که با توجه به بروز حوادث غیرمترقبه و شیوع بیماری های واگیردار نظیر کرونا در روش های آموزشی و پرورشی باید انعطاف ایجاد کنیم و با روش های نوین در دورترین نقاط و در بدترین شرایط، دانش آموزان را در مدار تعلیم و تربیت قرار دهیم و خدمات را به آنان ارائه کنیم.

گفتنی است در این آیین نمادین علاوه بر فاطمه منصوری، معاون استاندار سمنان، علی بحیرایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و سیدمحمد شادمهر رییس اداره امور شعب بانک ملی استان سمنان حضور داشتند و در سخنان کوتاهی گزارشی از انجام این فرآیند ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار