حسینی خبر داد

اهدای ۱۸۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه کرمان

خیرین سال گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به تامین تجهیزات نهضت توان‌افزایی کمک کردند

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پانزدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش وپرورش استثنایی از اهدای ۱۸۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه استان کرمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۱۸۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه کرمان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بخشی از پانزدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت گزارش آموزش و پرورش استثنایی کرمان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با همت خیرین تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم آموزش وپرورش عادی استان کرمان اهدا شده است و در سال جاری نیز ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با استان کرمان اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان در تحقق شاخص های بسته های تحولی عملکرد خوبی داشته است گفت: این اداره در اجرای برنامه ها و بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنیادین به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در زیست بوم کرونا نظام تعلیم وتربیت آسیب دید و بازگشایی مدارس یک ضرورت است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی کرمان در بازگشایی مدارس و آموزش حضوری عملکرد خوبی داشته است و به گونه ای که در این استان ۹۱ درصد مدارس استثنایی مقطع ابتدایی و ۱۰۰ درصد مدارس استثنایی مقطع متوسطه آموزش ها را به صورت حضوری برگزار می کنند. هم چنین عملکرد آموزش و پرورش استثنایی کرمان در ارتباط با دستگاه ها و مسئولین محلی ارزشمند است.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه در آموزش و پرورش استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها نیاز است گفت: سهم آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از این تعداد ۵ مدرسه است که خوشبختانه ۹ مدرسه در این استان در حال ساخت است. یکی از ۹ مدرسه در حال ساخت آموزش و پرورش استثنایی کرمان مجتمع بزرگ مستقل ویژه اتیسم است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه خیرین سال گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به تامین تجهیزات نهضت توان افزایی کمک کردند گفت: دانش آموزان استثنایی استان کرمان به ۲ هزار و ۴۴۰ قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارند که در سال جاری دو و نیم میلیارد تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای خرید این تجهیزات به استان کرمان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان برای رسیدن به استانداردها به ۶ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دیگر نیاز دارد، گفت: باید تلاش شود با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کرمان این مراکز ساخته شود و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تجهیز این مراکز کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: ۹۸.۴۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده اند. هم چنین آموزش و پرورش استثنایی کرمان توانست ۹۱.۴۳ درصد از شاخص تعیین شده سنجش نوآموزان پیش دبستان را محقق کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: داده های غربالگری این سه نهاد می تواند در راستای مداخلات به هنگام طلایی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار