ساناز خدادوست:

نماد، آموزش ارتقایی برای دانش‌آموزان آسیب دیده است

بهارستان یک (پانا) - رابط اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهارستان یک، طرح نماد را طرحی در جهت آموزش ارتقایی برای دانش‌آموزان آسیب دیده دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نماد، آموزش ارتقایی برای دانش‌آموزان آسیب دیده است

ساناز خدادوست، رابط اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با اشاره به انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: با توجه به این که آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می‌شود که با چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی رسمی و غیررسمی جامعه در تعارض است؛ در نتیجه از نظر قانون، عرف یا اخلاق جمعی جامعه یا نوعی کجروی به شمار می‌رود و یا ریشه سایر کجروی‌های اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: عوامل متعددی در بروز اینگونه مشکلات شناخته شده‌اند، مثل فقر و بیکاری، اعتیاد؛ فقر فرهنگی و شیوه‌های نادرست تربیتی. اما باید به این جنبه هم نگاه کرد که پایه‌های شخصیت، اهمیت ویژه در ارتکاب دزدی دارند.

خدادوست ادامه داد: از عوامل روانی-عاطفی در هر انسانی می‌توان محیط اجتماعی نادرست، محیط خانوادگی مختل شده و آسیب‌های دوران کودکی را نام برد؛ اما عوامل اجتماعی-محیطی تفاوت اساسی دارد که آن‌ها را تفاوت طبقاتی و شکاف اقتصادی، زاغه‌نشینی شهرهای بزرگ و معاشرت با افراد ناصالح می‌نامیم.

در ادامه خدادوست به اهمیت طرح نماد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جهت برخورد موثر و سازنده با دانش‌آموزان آسیب‌پذیر یا آسیب‌دیده، بخشی از طرح نماد به آموزش مهارت‌های ارتقایی آن‌ها اختصاص یافته است که اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان طی یک برنامه دوساله آموزش همکاران را در اولویت آموزشی خود قرار داده است و پیرو این امر با توجه به گزارشات ارسالی و آمار آسیب‌های گزارش شده اقدام به برگزاری یک سلسله جلسات آموزش تخصصی حضوری و آنلاین بصورت همزمان کرده است.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی به صورت آنلاین و نیمه حضوری با محوریت تاثیر باورهای فرهنگی، خانوادگی و فردی بر امروز و فردای ما با حضور زهره پورامینی پژوهشگر و مربی حرفه‌ای باورشناسی و شخصیت شناسی، مریم‌ سادات کاظمی رئیس اداره سواد آموزی، مریم سعادتی کارشناس امور بانوان، الهام ملک پور کارشناس اداره سواد آموزی و جمعی از مدیران، آموزگاران، دبیران، مشاوران و سوادآموزان بهارستان یک برگزار شد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار