سیستان و بلوچستان از فردا میزبان باد و باران خواهد بود

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای مناطق شمالی و هشدار نارنجی برای مناطق مرکزی و جنوبی استان گفت سامانه بارشی که وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد، از روز پنجشنبه 9 دی‌ماه استان را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان از فردا میزبان باد و باران خواهد بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار زرد برای مناطق زاهدان، زابل، زهک، سراوان، سیب و سوران، گلشن، میرجاوه، نیمروز، هامون و هیرمند و هشدار نارنجی برای مناطق زرآباد، کنارک، چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، دشتیاری و مهرستان اظهار کرد: این سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه دهم دی‌ماه استان را در بر خواهد گرفت.

وی بارش پراکنده باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید را برای شمال استان و بارش باران و رگبار و رعد و برق به همراه ریزش تگرگ و خیزش گرد و خاک برای مناطق مرکزی و جنوبی، از جمله پدیده های غالب این سامانه توصیف کرد.

حیدری افزود: بارش برف در ارتفاعات تفتان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: هموطنان با توجه به احتمال وقوع سیلاب شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابرعمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. از مسافرت های غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی بپرهیزند. کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات به خصوص در مناطق جنوبی استان اهتمام ورزند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان ضمن هشدار به فرمانداری ها و سایر دستگاه های امدادی استان برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش ها طی هفته آتی، بازگشایی آبروها و دهانه پل ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار