چین و روسیه درمذاکرات وین به دنبال اثبات شکست تحریم‌های امریکا هستند

تهران (پانا) - چین و روسیه با رفع نگرانی‌هایشان درباره برنامه هسته‌ای ایران با ایفای نقش مثبت در مذاکرات وین به دنبال اثبات شکست تحریم های آمریکا هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چین و روسیه درمذاکرات وین به دنبال اثبات شکست تحریم‌های امریکا هستند

به گزارش نور نیوز، چین و روسیه قبلا احساس می کردند که دولت ایران آنها را ابزاری برای بهبود روابط با غرب می‌داند، اما با رفع نگرانی هایشان درباره برنامه هسته‌ای ایران و باور به رویکرد واقعی دولت سیزدهم در همکاری با شرق با ایفای نقش مثبت در مذاکرات وین به دنبال اثبات شکست تحریم های آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، دور جدید مذاکرات وین از روز گذشته در حالی آغاز شده که به نظر می‌رسد طرف‌های مذاکره کننده از موضوعات شکلی عبور کرده اند و در صورت وجود اراده در طرف‌های غربی مذاکرات وارد محتوای متن و پیش‌نویس‌ خواهد شد.

هشتمین دور مذاکرات نمایندگان ایران و ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک از عصر روز گذشته در هتل کوبورگ وین آغاز شد. پیش از این نشست به روال معمول گذشته تیم ایرانی با هیاتهای چینی و روسی، نشست سه جانبه ای برگزار کرد. دیروز همچنین باقری با مذاکره کننده فرانسه و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین رایزنی و تبادل نظر کرد.

به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در این دور بر روی یک سند پیش نویس گفت و گو خواهند کرد و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارات امورخارجه ایران هم با بیان اینکه طرفهای مذاکره کننده از موضوعات شکلی عبور کرده اند، گفت: در صورت وجود اراده جدی در طرفهای غربی مذاکرات وارد بخش محتوایی می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار