نسرین باباپور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

۷ دی ماه نقطه عطفی در نظام آموزشی برای خلق فرصت دوم آموزشی است

اصفهان (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت ۷ دی ماه نقطه عطفی در نظام آموزشی برای خلق فرصت دوم آموزشی در راستای ایجاد و توسعه و تعمیق سواد است ‌ .

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۷ دی ماه نقطه عطفی در نظام آموزشی برای خلق فرصت دوم آموزشی است

نسرین باباپور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم تجلیل از فعالین و دستگاه‌های برتر استان در حوزه سوادآموزی گفت: ۷ دی ماه نقطه عطفی در نظام آموزشی برای خلق فرصت دوم آموزشی در راستای ایجاد و توسعه و تعمیق سواد است ‌ . وی صحبت هایش را با حدیثی از امام صادق ادامه داد و گفت : هرکس که برای خدا دانش بیاموزد ، به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد از او در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد می شود و گویند برای خدا آموخت، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد .
باباپور در ادامه از جهادگران و داوطلبانی که از اوایل انقلاب در امر سواد آموزی فعالیت داشتند یادکرده و ضمن تقدیر از این افراد موفقیت های حوزه سواد آموزی را مدیون زحمات این افراد دانست .
وی تصریح کرد : شعار امسال سواد آموزی « در مدار تحول است » به این معنا که باید مطابق با سند تحول بنیادین حرکت کرد.

باباپورادامه داد : خواستگاه سواد آموزی ریشه در فرهنگ اسلامی و معارف قرآنی داشته و از قدیم هم گفته اند توانا بود هرکه دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود.


وی در ادامه افزود : ما در فرایند سواد آموزی به ۴ معیار جهانی عمل می‌کنیم که عبارت است از : یادگیری برای دانش ، یادگیری برای انجام دادن ، یادگیری برای با هم زیستن و یادگیری تغییر خود و تغییر جامعه است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اختلاف سود آموزی بین زنان و مردان از 23 درصد به 6 درصد کاهش پیداکرده است و در سال جدید توانسته ایم 5432 نفررا تحت پوشش قرار دهیم و امیدواریم با کمک سایر دستگاه ها تعداد افراد تحت پوشش را به 8000 نفر برسانیم.

وی ادامه داد: تعداد مراکز یادگیری محلی به 16 رسیده است، که این مراکز توانسته اند طرح پیوند سواد و زندگی و ایجاد اشتغال و کسب و کارهای زود بازده را در مراکز یادگیری خودشان ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار