امام جمعه زاهدان:

بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای ارتقای سوادآموزی در سیستان و بلوچستان ضروری است

زاهدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت کاهش آمار بی‌سوادان در سیستان و بلوچستان نیازمند جهش قابل توجه در اعتبارات و بهره مندی حداکثری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای ارتقای سوادآموزی در سیستان و بلوچستان ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و همکاران معاونت سوادآموزی اداره کل با وی به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: اکنون تعریف سواد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و فقط به توانایی خواندن و نوشتن محدود نمی شود.

امام جمعه زاهدان افزود: با این حال همچنان افراد زیادی وجود دارند که توانایی خواندن و نوشتن هم ندارند؛ بنابراین ضروری است همچون سال‌های ابتدایی تشکیل نهضت سوادآموزی از ظرفیت مردمی و جهادی موجود برای باسوادکردن افراد استفاده کرد و گروه‌های جهادی را پای کار آورد.

آیت الله محامی تصریح کرد: باید زمینه برگزاری دوره های سوادآموزی در مساجد محلات و روستاها فراهم شود تا شرایط همکاری و مشارکت برای گروه های مردمی و جهادی مهیا شود.

وی بر برگزاری دوره های کارآموزی و آموزشی ویژه آموزش دهندگان سوادآموزی تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری این دوره ها از ظرفیت داوطلبان تحصیل کرده برای آموزش بی‌سوادان استفاده و آنان را برای آموزش اصولی آماده کرد.

محامی به کمبود اعتبارات حوزه سوادآموزی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: آمار بی سوادان در این استان و مشکلات منحصر به فرد این استان، جهش قابل توجه در زمینه اعتبارات حوزه سواد آموزی را می‌طلبد و باید با طرح و برنامه‌ای خاص با پدیده بی سوادی در سیستان و بلوچستان مقابله کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار