مدیرکل آموزش و پرورش قم:

فعال‌سازی جریان سوادآموزی نیازمند خلاقیت است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت امروزه ضرورت دارد مسئولان حوزه سوادآموزی با اولویت قراردادن برنامه های ویژه و بهره‌مندی از خلاقیت‌ها راهکارهایی را برای فعال سازی جریان یادگیری جمعیت محروم از سواد بیابند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فعال‌سازی جریان سوادآموزی نیازمند خلاقیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیر کل آموزش و پرورش قم، در جلسه شورای اداری کارکنان اداره کل با تبریک فرارسیدن هفته سوادآموزی اظهار کرد: باید از فرصت های کنونی به شایستگی استفاده کرد و در جذب و نگهداشت افراد بی سواد با برنامه هایی متنوع تلاش کرد و همچون گذشته راه یادگیری افراد بی سواد را برای آموختن هموار کرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه سوادآموزی امری ارزشمند و مورد توصیه تعالیم مکتب انسان ساز اسلام و پیامبران و اولیای الهی است، گفت: این مسیر همواره دارای تقدس بوده و از زمان تاسیس تاکنون افق های روشنی را برای رشد و تعالی جامعه ایجاد کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: همه افراد محروم از سواد باید برای یادگیری تلاش کنند و تمامی افراد با سواد جامعه نیز با بهره گیری از منویات دین مبین اسلام و دستورات بزرگان دین و ائمه معصومین علیهم السلام در جهت یاددادن و رشد و ارتقای جامعه اسلامی با جان مایه ایمان و باور در عرصه یاددادن حاضر شوند.

وی مساله سوادآموزی را از اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین مسائل جامعه دانست و افزود: امروزه مسولان این حوزه باید یک بار دیگر در مورد ماهیت و چیستی سازمان سوادآموزی تأمل کنند و با اولویت قراردادن برنامه های ویژه و بهره مندی از خلاقیت ها راهکارهایی را برای یادگیری این جمعیت فعال پیدا کنند.

شیخ الاسلام غفلت از جامعه محروم از سواد جامعه بوِیژه در استان مقدس قم را امری نابخشودنی دانست و گفت: انتظار می رود در استان قم یک حرکت جهادی گسترده تر برای شناسایی، آموزش، تعمیق و تحکیم سواد برای افراد بی سواد و کم سواد انجام گیرد که در غیر این‌صورت اگر زمان بگذرد و فرصت ها را از دست بدهیم جز افسوس از این موقعیت برایمان چیزی باقی نخواهد ماند.

وی همچنین در آستان هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای عرصه سواد آموزی را گرامی داشت و این هفته را به دست اندرکاران امر آموزش و فراگیری سواد در معاونت سوادآموزی تبریک گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار