رسول جمشیدی:

ریشه‌کن شدن بی‌سوادی، نیازمند عزم ملی است

ملارد (پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سواد‌آموزی در جمع فعالان حوزه سوادآموزی شهرستان‌های تهران، رکن اساسی توسعه هر جامعه‌ای را در گرو دانش و آموزش دانست و عزم ملی را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی لازم خواند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ریشه‌کن شدن بی‌سوادی، نیازمند عزم ملی است

رسول جمشیدی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در آیین تجلیل از فعالان حوزه سوادآموزی شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی ملارد انجام شد، از فرد بی‌سواد به عنوان شخص آسیب‌پذیر در جامعه یاد کرد و گفت: رکن اساسی توسعه هر جامعه‌ای، دانش و آموزش است و شاخص‌هایی مانند توسعه فرهنگ عمومی، ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات و بهداشت با میزان باسوادی افراد جامعه، رابطه مستقیم دارد.

وی بازماندگان از تحصیل را باعث باقی‌ماندن ریشه بی سوادی در کشور دانست و افزود: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی نیاز به عزم ملی داریم تا با کمک یک فرهنگ‌سازی عمومی، موفق به این امر شویم.

این مقام مسئول به رشد ۴۲ درصدی باسوادی پس از انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: با فعالیت‌های جهادی صورت گرفته در حوزه سوادآموزی موفق به رشد چشمگیر باسوادی در جامعه شدیم، اما هنوز تا ریشه‌کنی بی‌سوادی فاصله داریم.

جمشیدی، سوادآموزی در کشور را عرضه‌محور خواند و خاطرنشان کرد: باید سوادآموزی به امری تقاضامحور و متناسب با نیاز جامعه و از حالت اختیاری به الزام‌آور تبدیل شود تا به گام بزرگ سوادآموزی در توسعه پایدار کشور یعنی آموزش به همراه مهارت‌آموزی دست پیدا کنیم.

در این مراسم از کارشناسان فعالان حوزه سواد‌آموزی مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولین شهرستان ملارد، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های تهران و برخی از روسای مناطق تقدیر شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار