حضرت عیسی(ع) پیامبری که خود را از دنیا دور کرد تا دچار قساوت قلب نشود

جوادآباد (پانا) - مربی قرآن آموزشگاه طریقت به مناسبت سال میلادی حضرت عیسی را پیامبری نامید که خود را از دنیا دور کرد تا دچار قساوت قلب نشود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
حضرت عیسی(ع) پیامبری که خود را از دنیا دور کرد تا دچار قساوت قلب نشود

فاطمه تاجیک، مربی آموزشگاه طریقت آموزش و‌پروش جوادآباد در گفت وگو با پانا بیان کرد: سالروز تولد حضرت عیسی(ع) یادآور صلح و‌ دوستی، مهربانی و‌ مودّت است. پیامبری که به تصریح قرآن، بدون پدر و از مادری چون حضرت مریم(س) که تمام عمر خود را به عبادت و بندگی خداوند پرداخت و سرانجام با زادن فرزندی پاک مزد عبادات خود را در دنیا و‌ آخرت گرفت.

او در ادامه گفت: در قرآن کریم نام حضرت مسیح 23 مرتبه با اسم عیسی، 11 بار با نام مسیح و دو مرتبه با وصف ابن مریم آمده است. کثرت استعمال نام این انبیا به سبب وقایع مهمی است که در زمان آنان رخ داده و می‌باید مورد عبرت مسلمانان قرار گیرد.

این مربی قرآن با تاکید بر ویژگی‌های حضرت عیسی اذعان کرد: یکی از ویژگی‌های اخلاقی حضرت عیسی این بود که او همچون پیامبران دیگر، کار‌های خود را به دیگران واگذار نمی‌کرد تا دچار قساوت قلب نشود. در انجیل عیسی نیز آمده، مسیح دائماً می‌گفت در غیر یاد خدا، زیاد سخن نگویید، کسانی که زیاد حرف می‌زنند، دل‌هایشان دچار قساوت شده ولی خودشان نمی‌دانند.

وی در ادامه افزود: مسیحیان جهان هر سال میلاد این پیامبر بزرگ را به عنوان عید جشن می‌گیرند و با اشاره به روایات مذهبی حضرت مسیح روز جمعه به صلیب کشیده شد و ۳ روز پس از آن یعنی روز یکشنبه از میان مردگان برخاست و به آسمان عروج کرد.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه‌ علیقاضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار