رئیس کمیته ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

آزمون حضوری با اضطراب یا امتحان مجازی در امنیت و سلامت؟

تهران(پانا) - درخواست کمیته ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی تصمیمی مدبرانه و به موقع در مورد برگزاری امتحانات حضوری یا مجازی است. چرا که اضطراب حضور در دانش‌آموزان و اولیای آنها بالاست.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آزمون حضوری با اضطراب یا امتحان مجازی در امنیت و سلامت؟

سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا با موضوع امتحانات ترم اول مدراس گفت: «آموزش و آزمون امری بسیار مهم و تاثیرگذار در فعالیت دانش آموزان و مدارس است، ولی باید در شرایط کنونی و ورود ویروس امیکرون به کشورمان، در درجه اول به سلامتی دانش آموزان و معلمان و خانواده هایشان فکر کنیم، چون اگر به خاطر حضور دانش آموز در مدرسه جهت آموزش یا امتحان وی دچار این ویروس شود خانواده آن دانش آموز هم درگیر بیماری می‌شوند، همچنین در مورد دبیران محترم و کادر مدارس همین خطر وجود دارد؛ زیرا ابتلای هر کدام از آنها مشکلات زیادی برای خود و خانواده شان ایجاد می‌کند و بیماری گسترش می یابد.»

رئیس کمیته ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی شهر تهران در ادامه به خطر جدی شیوع ویروس با بازگشایی مدارس تاکید و اذعان کرد: «اگر در اماکن عمومی دیگر هم پروتکل های بهداشتی رعایت شود با باز بودن مدارس و فعالیت آنها باز هم جان افراد جامعه به خطر می‌افتد. می‌توان با برنامه ریزی مناسب، فعلا در شرایط کنونی کلاس های مجازی را فعال و پویا و در امنیت کامل از نظر سلامتی ادامه داد و تا عبور از دوران خطرناک کنونی آموزش و آزمون حضوری را به تعویق انداخت. البته این امر با تدابیری که دبیران جهت ارزشیابی مجازی عادلانه می اندیشند بهتر میسر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به امکان بررسی سطح درسی دانش آموزان با میانگین فعالیت ها اظهار کرد: با تلاش و دقت نظر دبیران عزیز، دانش آموزان در کلاس های مجازی از طریق میانگین فعالیت و نمرات کلاسی سنجیده شوند تا ارزشیابی منصفانه صورت گیرد و حق هیچ دانش آموزی ضایع نشود. در کنار اینکه اضطراب ابتلا به بیماری از اولیای مدرسه و دانش آموز و خانواده اش دور شود و از ایجاد موج جدید از بیماری و آسیب ها و عوارض آن به جامعه جلوگیری کرده باشیم.»

سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت در پایان تصمیم گیری در این حوزه را از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد و گفت: «امیدواریم که مسئولان آموزش و پرورش کشور هر چه زودتر تصمیمی مدبرانه و به موقع در مورد برگزاری امتحانات حضوری بعمل آورند چرا که فرصت کم است و سلامتی دانش آموزان بسیار مهم و در اولویت است.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار