به مناسبت هفته تربیت بدنی؛

ورزش کردن باعث افزایش قدرت تمرکز و حافظه فرد می‌شود

تهران(پانا)- رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی تاکید کرد در هفته تربیت بدنی باید سعی کنیم جامعه را با ارزش و تاثیر ورزش در زندگی فردی و اجتماعی تمامی افراد جامعه بخصوص دانش آموزان آشنا کنیم.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ورزش کردن باعث افزایش قدرت تمرکز و حافظه  فرد می‌شود

در حاشیه نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس دانش آموزی کشوری شهر تهران با عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیسیون ورزش و سلامت در تهران به مناسبت روز تربیت بدنی با پانا گفت و گو کرد.

نماینده مجلس دانش آموزی کشور در ابتدا به هدف اصلی این مناسبت پرداخت و بیان کرد: هفته تربیت بدنی هر سال از ۲۶ مهر تا ۲ آبان آست در این هفته باید سعی کنیم جامعه را با ارزش و تاثیر ورزش در زندگی فردی و اجتماعی تمامی افراد جامعه بخصوص دانش آمزان عزیز آشنا کنیم چرا که در این دوران درگیری تمامی جهان با بیماری کرونا، و ارزش و اهمیت ورزش کردن حتی در منزل و فضای بسته و نیز برنامه ریزی برای ادامه آن در تمام گروه های سنی مشخص شده است.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شهر تهران در ادامه به نگاه ایرانیان در گذشته به موضوع ورزش، اشاره و اظهار کرد: در ایران باستان ورزش بسیار اهمیت داشت، و با هدف سلامتی و شادابی و همچنین دفاع از وطن انجام می شد. جوانان در آن دوران در زمینه های مختلف ورزشی مثل: شنا، کشتی، تیراندازی، ارابه رانی، اسب دوانی و... توانمند بودند و به همین علت ، بدنی چابک و روحیه ای شاداب و سرحال داشتند.

فرهادی با تاکید بر اهمیت ورزش در سلامت گفت: ورزش کردن باعث افزایش قدرت تمرکز و حافظه ی فرد می شود و تاثیرات مثبتی بر سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی افراد می گذارد. افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند در طول روز از انرژی بیشتری برخوردارند، شب ها راحت تر می خوابند و نسبت به خود و زندگی خود خوشبین تر هستند. ورزش اثرات مثبتی بر افسردگی، اضظراب و استرس دارد. امروزه استفاده از ورزش در روانشناسی و درمان بیماری های روانی کاربردهای فراوانی دارد. در نهایت هر کسی پس از ورزش احساس بهتری نسبت به قبل دارد. دانش آموزان ما اگر بیشتر از قبل به سمت ورزش روی بیاورند کم کم متوجه تغییرات مثبت در بدن خود می شوند، چون ورزش حافظه آن ها را قوی تر، جسم آن ها را سلامت تر و اضظراب آن ها را کمتر کرده و باعث ایجاد آرامش در آن ها می شود. ما باید تلاش کنیم ورزش منظم و صحیح را متناسب با وضعیت جسمانی دانش آموزان از سنین پیش دبستانی به طور جدی تر و هدفمند تر ترویج کنیم تا از همان سن ورود به مدرسه، ورزش هم با همان اهمیت دروس مدرسه، تعلیم و اجرا شود.

سهیل فرهادی متین در پایان به شور آفرینی در نوجوانان اشاره و اذعان کرد: اشتیاق به ورزش کردن در هر رشته ای از همان دوران ابتدایی باید در وجود دانش آموزان دختر و پسر افزایش یابد به طوری که زنگ ورزش مهم ترین و بهترین زنگ مدرسه برای دانش آموزان باشد تا با جسمی سالم تر در دروس خود نیز موفق تر عمل کنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار