ورزش عاملی مهم در سلامت دانش‌آموزان

تهران( پانا)- هدف فعالیت‌های آینده کمیته ورزش و سلامت شهر تهران بهبود شرایط جسمی و روانی دانش آموزان در جهت رشد و شکوفایی بیشتر آنها در سطح خانواده و مدرسه است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ورزش عاملی مهم در سلامت دانش‌آموزان

سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت شهر تهران در گفت و گو با پانا با اشاره به اهمیت ورزش و سلامت از دیدگاه قرآن و مقام معظم رهبری گفت: «حضرت علی علیه السلام می فرمایند:« تندرستی و سلامت از برترین نعمت ها است.» همچنین مقام معظم رهبری درباره‌ ورزش می فرمایند: «همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت لازم به حساب بیاورند زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، پر نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ی ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است. محیط ورزشی باید محیطی معنوی و آکنده از جوانمردی، پهلوانی، تقوا، پاکدامنی و پارسایی و درخشندگی اخلاقی و روحی باشد. در ورزش تکیه بر ارزش های اسلامی و رعایت موازین اخلاقی ضروری است.»

رئیس کمیته ورزش و سلامت در ادامه به تاثیرات مثبت و اهمیت ورزش پرداخت و گفت: «ورزش کردن عاملی مهم و تاثیر گذار در سلامت تمامی دانش آموزان و موفقیت بیشتر آنها در تحصیل است، زیرا فعالیت های بدنی باعث کاهش استرس می‌شود. در دنیای امروز که تکنولوژی های کامپیوتری جدید، زمان زیادی از ما می گیرند و فعالیت بدنی ما را کمتر از گذشتگان می کنند، این مهم، اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. قطعا یکی از مزیت های ورزش کردن این است که در روحیه دانش آموزان تاثیر مثبت می گذارد و روحیه آنان را تقویت می کند. این مسئله، از نظر روانی، سلامت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بسیار بهتر می‌کند. قطعا سلامت روان دانش آموزان در اثر ورزش کردن از مسائل حائز اهمیت است، چرا که دانش آموزان امروز، پدر و مادران آینده ایران اسلامی هستند.»

نماینده مجلس دانش آموزی کشور در ادامه به ورزش کردن با رعایت اصولی و شرایط استاندارد تاکید کرد و ادامه داد: «ورزش کردن با رعایت اصولی و شرایط استاندارد مطمئنا سودمندتر است. برای مثال سن و وضعیت جسمی، توان بدنی، علاقه دانش آموزان به آن رشته، نکات مهمی هستند که باید به آن توجه شود. یک مربی ورزشی اگر در آغاز سال تحصیلی اطلاعات کامل و دقیقی از وضعیت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان داشته باشد و به علایق آنها توجه کند، قطعا برنامه ریزی بهتر و هوشمندانه تری برای دانش آموزان در طی سال تحصیلی و در زمینه فعالیت های ورزشی در مدرسه انجام می دهد.»

وی در ادامه به ارائه راهکار در خصوص مسائل و مشکلات ورزشی و برنامه کمیته ورزش و سلامت شهر تهران پرداخت و گفت: «ما باید تلاش کنیم که با برنامه ریزی صحیح، ورزش کردن را آنچنان در نگاه دانش آموزان جذاب جلوه دهیم که نه تنها برای حفظ سلامتی بلکه برای گذراندن اوقات فراغت به سمت ورزش روی بیاورند و آن را جایگزین فعالیت‌های غیر مفید خود کنند. دستیابی به این امر مهم وقتی فراهم می‌شود که فعالیت در رشته های مختلف ورزشی در دسترس و کم هزینه باشد تا دانش آموزان با نشاط و انگیزه بیشتری به این مهم پردازند. دانش آموزان باید بیاموزند که سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین باید در حفظ آن در کنار خانواده و مدرسه آگاهانه و فعال عمل کنند چرا که زیر بنای رسیدن به هر موفقیتی داشتن جسم و روان سالم است.»

سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت شهر تهران و نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در نهایت هدف فعالیت های آینده خود را بهبود شرایط جسمی و روانی دانش آموزان دانست و گفت: «امیدوارم در طی مدتی که در این مسئولیت انجام وظیفه می‌کنم بتوانم قدم‌های مثبتی برای بهبود شرایط جسمی و روانی دانش آموزان در جهت رشد و شکوفایی بیشتر آنها در سطح خانواده و مدرسه بردارم و ورزش را درنظر دانش آموزان جذاب و و مهم جلوه دهم تا از بیماری‌های ناشی از کم تحرکی تا حدود زیادی جلوگیری شود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار