در ناحیه دو شهر ری انجام شد:

ارزیابی و ارتقای سیستم مشاوره مدارس با رویکردی خلاقانه برای اولین بار در کشور

شهرری (پانا) - مسئول توانمندسازی مشاوران ناحیه دو شهرری، از خلاصه روند اجرای برنامه ارزیابی و توانمندسازی مشاوران برای اولین بار در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی و ارتقای سیستم مشاوره مدارس با رویکردی خلاقانه برای اولین بار در کشور

محمدحسین جوکار، مسئول توانمندسازی مشاوران ناحیه دو شهرری درباره اهمیت اجرای این برنامه به پانا گفت: مشاورین مدارس به‌ عنوان نیروی تخصصی در امور تحصیلی، شغلی و شخصی، مسئولیتی مستقیم نسبت به دانش آموزان، اولیاء و عوامل مدرسه دارند که پیشبرد این اهداف قطعا نیازمند بهره‌مندی از امکانات به لحاظ مادی، انسانی، معنوی و مهارت افزایی است. بنابراین در این راستا در نظر گرفتیم تا با سرعت و سهولت به شناخت دقیق و جامعی از وضعیت موجود فرایند مشاوره مدارس این منطقه دست یافته و سپس بر اساس اولویت در راستای بهبود شرایط موجود در سیستم مشاوره و راهنمایی مدرسه، برنامه ریزی و اقدام کنیم، این اقدام که بصورت پرسشنامه آنلاین طراحی و اجرا شد، برای اولین بار در سطح کشور انجام گرفته است.

جوکار، عضو هسته مشاوره ناحیه، درباره خلاصه روند اجرای برنامه توضیح داد: این مهم در سه مرحله برآورد شد؛ مرحله اول تدوین شاخص‌های مدنظر از طریق مطالعه مقالات معتبر و جدید با موضوع شایستگی‌های مشاور مدرسه، نمونه فرم‌های موجود، تقویم اجرایی مشاوره مدرسه در سال جاری و سپس استخراج شاخص‌ها و ترکیب آنها با یکدیگر، مرحله دوم شامل طراحی فرم الکترونیک و ارسال آن برای تمام همکاران مشاور جهت تکمیل و خودارزیابی و مرحله سوم تحلیل و خروجی اطلاعات بدست آمده بصورت نموداری انجام شد.

وی افزود: آمار بدست آمده از این فرایند به خوبی نمایانگر نقاط ضعف و قوت، تهدید و فرصت‌های موجود بود که بر این اساس اولویت بندی و طراحی فعالیت‌های آتی شامل کارگاه های توانمندسازی، در جهت ارتقای سیستم مشاوره‌ای و صلاحیت حرفه‌ای مشاوران مدارس در طول سال تحصیلی در دستور کار کارشناسی مشاوره قرار گرفت.

شایان ذکر است این برنامه با همت کارشناسی مشاوره ناحیه دو شهرری و حمایت معاونت پرورشی و تربیت بدنی در بستر پلتفرم آنلاین پرسلاین طراحی و اجرا شد که میزان مشارکت در این برنامه بالای 90% و میزان رضایت از پرسشنامه در این برنامه از سوی همکاران برآورد شد.

خبرنگار: فاطمه سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار