مسئول طرح خیریه امام رضا

هدف از اجرای پویش «باهم بسازیم»، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان است

تهران (پانا) - مسئول طرح خیریه امام رضا(ع) ضمن تاکید بر امر  واسطه‌گری به سبک گذشتگان برای ازدواج جوانان با هدف کم کردن فساد اجتماعی، عنوان کرد خیریه امام رضا(ع) با تکیه بر پویش «باهم بسازیم» قصد ایجاد زمینه ازدواج آسان برای جوانان کشور را دارد.  

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای پویش «باهم بسازیم»، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان است

خیریه امام رضا(ع)، با هدف کم کردن فساد اجتماعی جوانان، ترویج مهربانی و تبدیل رویای دست نیافتنی دختران آبرومند سرزمین، با همکاری تعدادی از جهادگران خیر، با تکیه بر پویش«باهم بسازیم» اقدام به اجاره لباس عروس به صورت رایگان، به مددجویان کرد.

منصوره اسدی؛ مسئول طرح خیریه امام رضا(ع) با بیان اینکه به فراخور بستر مردمی خود با بدنه جامعه، ارتباط بسیار نزدیکی دارند، گفت: «هر فرد خیر و مسلمانی نماینده طیف و جریانی از مردم است که برای حل معضلات و مشکلات مختلف جامعه در قالب آتش به اختیار می‌تواند به مردم کمک کنند، آتش به اختیار یعنی دیگر امیدی به دستگاه‌های دولتی نیست و خود جریان جهادگران مؤمن و انقلابی باید به فکر اشاعه فرهنگ ناب اسلام باشد. بر این اساس و با این ظرفیت، جمعیت خیریه امام رضا، در عرصه‌ های فرهنگی و به خصوص اجتماعی و کمک به مردم عزم خود را جزم کرده‌اند تا گره از کار مردم باز کنند. از این رو بر آن شدیم تا برای شکل گیری ازدواج های آسان اقدام به فراهم کردن بانک لباس عروس رایگان برای برطرف کردن نیاز عروس‌های مستمند در مراسم عروسی کنیم.»

وقتی صحبت از لباس عروس رایگان می‌شود لباس‌های ارزان و کهنه، نخستین تصویری است که به ذهن می‌رسد. وی در این باره اظهار کرد: «قیمت پایه لباس های ما از ٣ و نیم میلیون تا ٣٠ میلیون تومان است و پارچه‌ هایمان ایرانی، وارداتی و از همه نقاط دنیاست و مطابق با سلیقه، شرایط مراسم و ظاهر فرد لباس را آماده و به صورت کاملا رایگان در اختیار کسانی که خواستار آن هستند، قرار گرفته می شود، حتی هزینه خشکشویی لباس‌ها هم توسط خود خیریه پرداخت می شود. صاحبان لباس های عروس سال گذشته لباس‌ها را در اختیار خیریه‌ها قرار می‌دادند تا در مسجد، تحت اختیار مددجویان قرار گیرد. اما بعد بنا به دلایلی که عنوان شد تصمیم بر این شد تا شکل جدیدی را امتحان کنند.»

اسدی در ادامه افزود: «جمعیت هدف ما بیشتر شهرهای دور افتاده است؛ چون افراد مستحق تری در این مناطق زندگی می کنند. به منظور برخورداری همه عروسان از این بانک لباس، اقدامی را فراهم کردیم تا افراد نیازمند از راه دور نیز امکان برخورداری از این لباس ها را داشته باشند. تنها ‌کافیست افراد مددجو، با ارتباط با ما، سایز و طرح مورد نظر خود را به ما ارائه دهند تا به وسیله پست این لباس ها را در اختیار آن ها قرار دهیم. در عوض لازم است با ارسال یک عکس یادگاری، ما را نیز در شادی خود سهیم کنند.»

اسدی در آخر عنوان کرد: «شاد کردن دل دختران این مرز بوم هدف جمعیت خیریه امام رضاست. باشد که بتوانیم با این اقدام قدم کوچکی برای ازدیاد نسل جوان کشور برداریم و بتوانیم فضای بزرگتر و لباس عروس و داماد بیشتری را در اختیار قشر جوان کشور قرار دهیم.»

ناگفته نماند که برای کمک بیشتر به نیازمندان، صاحبان اتاق عقد، آرایشگاه ها، فیلمبرداران و عکاسان خیر نیز می توانند ما را در این امر یاری کنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار