مدیر آموزش و پرورش زبرخان:

با جهاد علمی قله های افتخار را یکی پس از دیگر فتح خواهیم کرد

زبرخان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان زبرخان در جلسه شورای پژوهشی و تقدیر از فعالان حوزه پژوهش شهرستان گفت با مدیریت جهادی و جهاد علمی مطئمنا می‌توان قله های افتخار را یکی پس از دیگر فتح کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
با  جهاد علمی قله های افتخار را یکی پس از دیگر فتح خواهیم کرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زبرخان، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: در سند تحول بنیادین‌ از ۱۳۱ راهکاری که در این سند وجود دارد ۱۱ راهکار مستقیما به پژوهش اشاره دارد.

سید عبداله حسینی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش تاکید خاصی دارد و در بیانیه گام دوم انقلاب، اولین سرفصل در آن بحث علم و پژوهش است و جوانان را به جهاد علمی دعوت کرده است.

وی ادامه داد: سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی ۳ تا ۵ درصد است ولی در کشور ما به نیم درصد هم نمی رسد و این ضعف باید با تلاش و همت مضاعف و با مدیریت جهادی جبران شود.

حسینی اظهار کرد: اگر در حوزه های مختلف اعم از نانو، هسته ای، پزشکی و... حرف اول را در منطقه می زنیم به این دلیل است که با یک نگاه جهادی به مقوله پژوهش پرداخته ایم و با جهاد علمی مطئمنا قله های افتخار را یکی پس از دیگر فتح خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زبرخان با بیان اینکه چند عنصر اصلی در آموزش و پرورش داریم، عنوان کرد: در راستای پژوهش محوری چند عنصر اصلی در آموزش و پرورش داریم، نخستین عنصر معلم است و معلم باید سمت و سو و هدف آن به گونه ای باشد که دانش آموز را به علم و پژوهش سوق دهد و معلم ما باید سخن علمی بزند.

وی افزود: عنصر دیگر که در تعلیم و تربیت که در بحث پژوهش تاثیر دارد، دانش آموز است و ما باید دانش آموز را خلاق و پرسشگر تربیت کنیم و معلم باید دانش آموز خود را به خودش وابسته نکند.

حسینی ادامه داد: عنصر سوم خانواده است و در فرایند تعلیم و تربیت و پژوهش باید خانواده ها را به نوعی درگیر این امر کرد و آنها را در جریان فعالیت های پژوهش مدرسه و دانش آموز قرار داد و عنصر چهارم مجموعه آموزش و پرورش است و باید بر مبنای یک برنامه ریزی مدون فعالیت های پژوهش محوری شکل بگیرد و برای آینده نسل دانش پژوهی را تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار