مشاور دبیرستان بوعلی سینا قم:
افت تحصیلی از آسیبهای مهم آموزش مجازی بوده است
قم (پانا) - مشاور یکی از واحدهای آموزشی قم گفت تحصیل در فضای مجازی با وجود فوایدی که داشت، آسیبهایی از جمله افت تحصیلی بالا را برای دانشآموزان رقم زد.
«مژگان برخوردار» مشاور دبیرستان بوعلی سینا ناحیه دو آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا با اشاره به نقاط ضعف و قوت تحصیل در فضای مجازی و حضوری اظهار کرد: «تحصیل دانش آموزان بصورت حضوری در مدارس موجب بالا رفتن تجربه و اعتماد به نفس آنان می شود.»
وی افزود: «آموزش حضوری به نوعی باعث ایجاد فعالیت در دانش آموزان و نظم و انضباط در طول زندگی آنان می شود، به شرط اینکه دانش آموزان مراقب آسیب هایی از جمله انتقال ویروس کرونا باشند.»
برخوردار ادامه داد: «با بازگشایی مدارس، هم برای دانش آموزان و هم برای دبیران مشکلات رفت و آمد ایجاد شد که همین موضوع، به نگرانی خانواده ها دامن زد.»
این مشاور دبیرستان بوعلی سینا با اشاره به ویژگی های تحصیل مجازی عنوان کرد: «ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان در مدتی که کلاس ها مجازی بود رقم خورد که البته از فواید کلاس های غیرحضوری محسوب می شود.»
وی ادامه داد: «یک سری مشکلات مهمی هم در زمان تحصیل مجازی به وجود آمد که از جمله آنها می توان به افت تحصیلی دانش آموزان و دسترسی نداشتن بسیاری از آنها به موبایل و یا تبلت مناسب به دلیل مشکلات مالی خانواده ها اشاره کرد.»
برخوردار تصریح کرد: «دانش آموزان این دوره، بنا بر هوش و توانمندی و انگیزه بالایی که دارند، موفق به تحصیل در شرایط سخت هستند و در آخر نیز با توکل بر خدا، همراه با امید و تلاش پیوسته، موفق خواهند شد.»
خبرنگار دانش آموز: سمیرا مرادیان
ارسال دیدگاه