برگزاری مراسم تجلیل از فعالان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - مراسم تجلیل از فعالان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی با حضور مشاور سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از فعالان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: در عرصه فعالیت های تربیتی، مخاطب شناسی و رسالت شناسی دو اصل مهم است که باید آنها را در قالب کاری خودمان قرار دهیم. در حوزه مخاطب شناسی میزان دانش و تحصیلاتی که مخاطب دارد، برای من به عنوان مربی مهم است، چون مطالبی که به مخاطب های مختلف ارائه می کنیم متفاوت است.
وی ادامه داد: محور بعدی رسالت شناسی است‌. از خودمان می پرسیم: آیا این موضوع نیاز فعلی مخاطب من است یا نیست؟ طبیعتا اگر ندانیم مخاطب به چه موضوع و مطلبی نیار دارد موجب می شود ارتباط خوبی برقرار نکنیم.
شادکام افزود: دو استراتژی مهم دشمن که جامعه ما باید با آن آشنا بشود راهبرد قورباغه آب پز و راهبرد آنفولانزا نیویورکی است. راهبرد قورباغه آب پز به این گونه است که هدف باید با برنامه ریزی انجام شود اگر به صورت ناگهانی تغییراتی ایجاد کنیم مخاطب از آن موضوع منحرف می‌شود.

وی ادامه داد: راهبرد بعدی دشمن بر ایجاد نفرت عمومی در جامعه استوار است و مبتنی بر تفرقه اندازی است. اولین مرحله نفرت مردم از مردم است، یعنی خود مردم از با هم بودن ناراحت باشند. مرحله بعد نفرت مردم از مسئولین است که از ناکارآمدی مسئولین به به وجود می آید. برای مردم سخنرانی جذاب تر است که از کمبودها حرف بزنند یعنی سخنرانی انتقادی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: مورد دیگر فعالیت دشمن، ایجاد نفرت از دین میان مردم است. با درگیر کردن فلسفه هایی که از آن بی خبر هستند یا نفرت مردم از ایرانی بودن خودشان با رجوع به صحبت ها درباره ضعیف بودن ایرانی ها در عرصه های مختلف. اما نکته قابل توجه این است که مردم ما پیشرفت کشورشان را در حوزه های هسته ای، دارویی و نانو نمی‌بینند. آخرین مورد این است که جوان ایرانی هویت خود را از دست بدهد.
وی در پایان اظهار کرد: شما مربیان فعال باید تمامی این تهدیدها را با دانش خود خنثی کنید و زمینه پیشرفت‌ را برای دانش آموزان هموار کنید.

در ابتدای این مراسم، علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فصل پائیز سازمان گفت: پیرو انعقاد تفاهم نامه ما بین سازمان دانش آموزی و معاونت آموزش متوسطه، استفاده تشکیلاتی و مهارتی از ساعات طرح بوم و عملیاتی کردن طرح هندسه مفهومی تربیت امام رضایی علیه السلام به عنوان مزیت ویژه خراسان رضوی از برنامه هایی است که با جدیت توسط سازمان دانش آموزی استان پیگیری می شود.

در پایان این مراسم از روسای سازمان‌های دانش آموزی، مدرسان و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش یکه در جذب حداکثری اعضای پیشتازان، دبیرخانه جشنواره ها و پویش ها و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی مربیان و تربیت مدرس تلاش داشته اند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار