علی‌نقی یزدان‌پناه:

سازمان دانش‌آموزی درمانگر توانمند آسیب‌های اجتماعی است

زنجان (پانا) - مشاور سازمان دانش‌آموزی در نشست تبیین بازمهندسی پیشتازان، علت تشکیل سازمان دانش‌آموزی را پاسخ به نیازهایی دانست که به آن نیازها پاسخ درست داده نمی‌شد لذا برای سامان‌بخشی و پاسخ به نیازها، سازمان دانش‌آموزی پایه‌گذاری شد که در حقیقت این سازمان می‌تواند درمانگر توانمندی برای آسیب‌های اجتماعی باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی درمانگر توانمند آسیب‌های اجتماعی است

علی یزدان پناه در نشست تبیین بازمهندسی اصول و فرایندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان در خصوص علت تشکیل سازمان دانش آموزی عنوان کرد: علت تشکیل سازمان دانش آموزی پاسخ به نیازهایی است که بقیه نظیر آموزش و پرورش به آن نیازها پاسخ نمی دادند به همین دلیل در سال ۱۳۷۸ با وجود ارگان هایی نظیر بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و ...سازمان دانش آموزی نیز تأسیس شد.

وی گفت: دانش آموزان ذائقه های متفاوتی دارند و هدف سازمان دانش آموزی تغییر نگرش در افراد بوده است و در همین مورد مهم ترین دغدغه کسانی که امور تربیتی انجام می‌دهند، تغییر نگرش است.

یزدان پناه در ادامه اشاره کرد: جوانان متفاوت هستند و وضعیت نسبت به گذشته تغییر کرده است، به همین سبب لازم است که این وضعیت درک شود و نیاز است مبنای این تغییر با روش های خاص شامل آموزش غیرمستقیم به جای آموزش مستقیم و آموزش غیر رسمی به جای آموزش رسمی صورت بگیرد که در سازمان دانش آموزی به این صورت ارائه شده است و هدف ما سازمان دهی تربیت است.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید تربیت سازمان دهی شده و استمرار یافته را در قالب تشکیلاتی دنبال کند بیان کرد: فعالیت ها باید به صورت گروهی انجام شود اگر به صورت انفرادی باشد یعنی کار غیر سازمانی است و در سازمان دانش آموزی حرکت انفرادی وجود ندارد‌.

یزدان پناه گفت: تنها سازمان دانش آموزی است که می‌تواند مسئولیت پذیری، اهل مشارکت و مدارا بودن، بخشندگی و ... را به دانش آموزان القا کند و با دست ورزی، دانش آموزان را توانمند می‌کند تا در کنار دانایی، توانایی هم داشته باشند.

وی همچنین اشاره کرد که جامعه امروزه دچار افسردگی پنهان است، به همین سبب سازمان دانش آموزی با انجام کارهای گروهی مانند یک درمان عمل می‌کند و از این آسیب اجتماعی پیشگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار