ضرورت تقویت کمی و کیفی هنرستان‌های کشور در تخصیص بودجه ۱۴۰۱

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تقویت کمی و کیفی هنرستان‌های کشور در تخصیص بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تقویت کمی و کیفی هنرستان‌های کشور در تخصیص بودجه ۱۴۰۱

قاسم احمدی لاشکی در آیین تجلیل از پژوهشگران و دانش آموزان پژوهشگر منطقه ۴ آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر ضرورت تقویت بودجه تخصیصی به هنرستانهای کشور اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ برای دستیابی به رشد پیش بینی شده دانش آموزان فنی و حرفه ای در برنامه ششم توسعه، بودجه مناسبی در نظر بگیرد.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید در فرآیند هدایت تحصیلی ۵۰ درصد از دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند که به علت نبود امکانات و تجهیزات لازم در حال حاضر ۳۴ درصد از این هدف محقق شده است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات کشور، تقویت هنرستان‌هاست که توجه به این موضوع در دراز مدت وضعیت اشتغال را بهبود خواهد داد.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور سه تن از نمایندگان مجلس برگزار شد، احمد نادری نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تأکید کرد: سرمایه گذاری در هنرستانها، بهتر از سرمایه گذاری در دانشگاه جواب می دهد و این قول جدی را می دهیم که در تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ این مهم را اعمال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار