معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، 25 مهر در صحن علنی مجلس

تبریز(پانا)- شامگاه روز گذشته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جمع شورای معاونین و روساء نواحی تبریز از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه‌بندی معلمان روز یکشنبه 25 مهر در صحن علنی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان،  25 مهر در صحن علنی مجلس

قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: اداره سیستم تعلیم و تربیت استان به لحاظ کمیت و کیفیت با تعداد جمعیت دانش آموزی نزدیک به 900هزار نفری بسیار سنگین است و در حوزه ملی با رصد 32 استان نسبت به مدیریت آذربایجان شرقی خاطرجمع هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با مدیریت حساس، پیگیر و فعال جناب آقای پاشایی و پشتیبانی عوامل به خوبی، با آرامش و به دور از حاشیه پیش می رود.

احمدی لاشکی ادامه داد: دغدغه ها و مشکلات در شرایط فعلی مسئولیت را در آموزش و پرورش بسیار سخت و سنگین کرده است و به سامانه سیدا اشاره کرد که یک سیستم جدید است و باید با حل مشکلات کار را برای سال های بعد آسان و روان کنیم.

وی با اشاره به املاک آموزش و پرورش افزود: بعد از وزارت جهاد کشاورزی دارای رتبه دوم صاحب ملک هستیم و مشکلاتی در محصور کردن داریم و این دغدغه ها از عدم مستندسازی ناشی شده است و بر همین اساس امسال در تلفیق امور مجلس چندین بار با رییس کمسیون تلفیق برای ایجاد ردیف بودجه ای مشخص برای آموزش و پرورش صحبت شد تا برای مستندسازی هزینه شود.

وی افزود: یکی از زیرنظام های بودجه ای 1400 مجلس برای آموزش و پرورش براساس همین تقاضا شکل گرفت و می توان گفت مجموعه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های تابعه آن بدون اعتبارات متفرقه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

احمدی رسیدگی و اثرگزاری در حوزه حقوقی را مهم دانست و گفت: رتبه 4 استان آذربایجان شرقی و آمار مکتسبه نشان می‌دهد که استان از لحاظ سند گذاری از میانگین ملی جلوتر است و انتظار می رود اولین در این حوزه باشد.

وی اظهار کرد: از اولین اقدامات موثر در راستای سرعت گرفتن سندسازی املاک آموزش و پرورش امضا تفاهمنامه سه جانبه بود و در همین راستا اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن در کارگروهی که به همین منظور تشکیل یافته کمک رسان سیستم هستند.

رتبه بندی شامل کادر اداری نیز می شود

وی در بخش دیگر سخنان خود به حوزه نیروی انسانی اشاره کرده و افزود: کمبود نیروی انسانی چالش اصلی در آموزش و پرورش است و در گروه معلمان و مدیریت و معاونت و کیفیت بخشی شامل مشاوره و ... و نیروهای خدماتی کمبود نیرو داریم.

وی با بیان اینکه باید انگیزه لازم معلم برای رفتن به کلاس درس را ایجاد کنیم، گفت: علت تاخیر در رتبه بندی معلمان نیز از همین کمبودها بوده است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رتبه بندی معلمان شامل کادر اداری نیز است با در نظر گرفتن اینکه باید در جذب نیروی آموزشی و اداری همانند دانشگاه تجدید نظر داشته باشیم و این تفکیک دائمی باشد.

احمدی لاشکی در پایان با اشاره به تسریع نسبت به ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ و کلاس بندی خاطرنشان کرد: نباید کم کاری در سیستم باعث چالش دیگری در آموزش و پرورش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار