معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه یک در گفت وگو با پانا عنوان کرد:

دختران سالم امروز؛ بانوان توانمند و آینده‌ساز فردای کشور هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک معتقد است دختران سالم و تندرست امروز، بانوان توانمند و آینده‌ساز فردای کشور هستند، بنابراین در راستای این هدف باید برای سلامت دختران با دقت بیشتری برنامه ریزی کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران سالم امروز؛ بانوان توانمند و آینده‌ساز فردای کشور هستند
افتتاحیه طرح مکمل آهن یاری و مگا دوز ویتامین (D ) با حضور فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت و کارشناسان تغذیه شبکه بهداشت و درمان شمیرانات در آموزشگاه نادره حق شناس برگزار شد.
سید مومن، هدف از اجرای برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان را ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی اعلام و تصریح کرد: اجرای برنامه مکمل آهن یاری و ویتامین(D ) در دختران نوجوان گام موثری در پیشگیری از عوارض کمبود این مواد معدنی و ویتامین است. پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم برای آینده کشور بسیار مهم و حیاتی است.
وی افزود: محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان و نوجوانانی که از کمبود آهن رنج می‌برند بیشتر در معرض مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، اختلالات دو قطبی، اضطراب، اوتیسم، مشکلات تمرکزی، عقب‌ماندگی ذهنی و غیره قرار می‌گیرند.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: کم خونی و فقرآهن در سنین مدرسه سبب کاهش قدرت یادگیری می شود و میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی را بیشتر می کند.
وی افزود: شایع ترین علائم کمبود آهن در این گروه سنی ضعف و بی حالی، بی تفاوتی و خستگی است. این طرح در راستای کاهش و پیشگیری از این مشکلات در بین دختران نوجوان در مدارس اجرا می شود.
اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت نیز در آستانه برگزاری جشنواره سفیران سلامت که با هدف ترویج خودمراقبتی در بین دانش آموزان، همچنین استفاده از مهارت ها و خلاقیت های این گروه سنی برای آموزش همسال برگزار می شود، توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و محورهای جشنواره ارائه کرد.
سپس دانش آموز سفیر سلامت با تهیه مطالب آموزشی در خصوص بیماری‌های ناشی از فقر آهن و کمبود ویتامین D آموزش‌های لازم به گروه همسالان را از طریق کلیپ و موشن گرافی ارائه کردند. در پایان قرص آهن و ویتامین(D) توسط دانش آموزان سفیر بین همسالان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار