اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری با ویتامین D در مدارس کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز توزیع قرص"آهن" و "ویتامینD " در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری با ویتامین D در مدارس کرمانشاه

علی امرایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به تهیه و توزیع قرص‌های آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان، با اولویت مدارس روستایی و حاشیه شهر دوره متوسطه دخترانه و پسرانه استان شده است.

امرایی با بیان این‌که طرح آهن یاری به مدت 16 هفته و مکمل یاری با ویتامین D به مدت 9 ماه در مدارس اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح دانش‌آموزان دختر 16 عدد قرص آهن و دانش‌آموزان دختر و پسر 9 عدد قرص ویتامین D دریافت خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان از خانواده‌های دانش‌آموزانی که قرص‌های آهن و ویتامین D دریافت می‌کنند، خواست نظارت کنند تا دانش‌آموزان این قرص‌ها را در موعد مقرر مصرف کنند.

امرایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توزیع قرص‌های آهن و ویتامین D بین تمامی دانش‌آموزان استان، گفت: انتظار داریم خانواده‌های دانش‌آموزانی که قرص‌های مکمل دریافت نکرده‌اند، خودشان اقدام به خرید این قرص‌ها برای دانش‌آموزان کنند.

امرایی با اشاره به ضروری بودن مصرف قرص آهن در دانش‌آموزان به ویژه دخترها، گفت: کم خونی ناشی از فقر آهن اغلب در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود.

وی افزود: کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس، ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها از مهمترین عوارض کم خونی و فقر آهن است که برای مقابله با آن قرص‌های آهن بین دانش آموزان دختر با اولویت مناطق محروم توزیع می‌شود.

امرایی با بیان این‌که کمبود ویتامین D هم در کشور شایع است، خاطرنشان کرد: کمبود این ویتامین نیز مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به وجود می‌آورد، بنابراین توزیع رایگان آن بین دانش‌آموزان با اولویت مناطق محروم و روستایی در برنامه آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار