معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک:

برگزاری جشنواره نوجوان سالم نقش موثری درپیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

تهران(پانا)-معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک، برگزاری جشنواره نوجوان سالم را درپیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر دانست و آن را فرصتی جهت رشد و شکوفایی قابلیت های دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره نوجوان سالم نقش موثری درپیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد
فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی با اعلام افتخار آفرینی فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان منطقه یک در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم، خلاقیت های مدرسه ای و یاریگران زندگی در گفتگو با پانا گفت: جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم، به دلیل رشد فناوری و گسترش روز افزون ارتباطات هر روز کوچک و کوچک تر می شود و امتزاج و اختلاط فرهنگ ها افزون تر می شود
وی افزود: جهان هم چنان که در اثر توسعه ارتباطات کوچک تر می شود از جهت قضایای ذهنی گسترش می یابد و برای حل مسائل خود نیازمند تخیلی نیرومند تر است. تغییرات شتاب آلود تاخر ساختارهای موجود در ابعاد فرهنگی و اجتماعی سبب شده است آسیب ها و تهدیدات اجتماعی متنوعی بر جامعه ایران تحمیل شود.
سید مومن با اشاره به اقتضائات سنی و شرایط روحی و روانی نوجوانان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل اقتضائات سنی و شرایط روحی و روانی خود در برابرمخاطرات اجتماعی و به دلیل گذار از دوران وابستگی های محض در دوران کودکی به والدین و ورود به دوران استقلال اجتماعی تلاش برای ابراز وجود به ویژه در میان همسالان و دوستان خود و میل و رغبتی که برای نشان دادن توانایی ها، استعدادهای خود دارند.
وی افزود: نوجوانان در مواجهه با مسائل مختلف اجتماعی و هنجارها و ناهنجاری های جامعه دچار فراز و نشیب های زیادی می شوند و اگر رهبر فکری، نقشه راه و والدین آگاه و معلمان دلسوز، آن ها را مدیریت و راهنمایی نکنند به دلایل مختلف، از جمله نداشتن تجربه رویارویی با این آسیب ها، در اقیانوس بیکران اجتماع، متلاطم و سرگردان می شوند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه با اشاره به نقش ویژه جشنواره نوجوان سالم در شکوفایی قابلیت های دانش آموزان تصریح کرد: برگزاری جشنواره نوجوان سالم با شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مراقبت از کودکان و نوجوانان و رشد و شکوفایی قابلیت های دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ظرفیتی را فراهم می کند و باید ازاین فرصت بهترین بهره را برد.
وی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزارکننده این جشنواره در سطح منطقه و مدارس که زمینه مشارکت حداکثری همکاران، اولیا و دانش آموزان را فراهم کردند، مراتب تقدیر و تبریک خود را به افتخار آفرینان مرحله استانی اعلام کرد.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به اهمیت شناخت و درک صحیح دوران نوجوانی تاکید کرد: شناخت، آگاهی و درک صحیح نسبت به ویژگی های نوجوان و ویژگی های خاص در این دوره اهمیت دارد و شناخت این ویژگی‌ها هم به خانواده کمک می‌کند تا درک صحیحی نسبت به مساله داشته باشند و بتواند در مواجهه با مسائل تربیتی نوجوان و فرزند خودش شیوه درستی بکار برند وهم باعث درک صحیح ، خود آگاهی و توانمند سازی خود نوجوان برای اتتخابات سبک و شیوه زندگی سالم برای بهتر زیستن او می‌شود.
وی افزود: جشنواره دانش آموز سالم در سه محور ابتکارات دانش آموزی، مدرسه ایی و جامعه محور با هدف پیشگیری از رفتار‌های پر خطر برگزارشد. جشنواره امسال دانش آموز سالم در سه محور ابتکارات دانش آموزی، مدرسه ایی و جامعه محور با هدف پیشگیری از رفتار‌های پر خطر برگزارشد که بسیار مورد توجه دانش آموزان و فرهنگیان و اولیا قرار گرفت.
سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی: ضمن تبریک به برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری، خاطر نشان کرد؛ برگزاری جشنواره ها در جهت تحقق اهداف کیفی دستگاه تعلیم و تربیت اهمیت دارد و باعث تقویت استعدادهای نهفته دانش آموزان، روحیه رقابت و اعتماد به نفس در آنان می شود.
گفتنی است؛ در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی، 2880 اثر به مرحله منطقه ای، تعداد116 اثر به مرحله استانی و تعداد 9 اثر فرهنگیان، 1 اثر والدین و 14 اثر دانش آموزان به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار