سلاجقه:

استفاده از فناوری‌های نوین جهت پژوهش بسیار حائز اهمیت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پژوهش را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت باید با کمک گرفتن از فن‌آوری‌های نوین در جهت کارهای پژوهشی و علمی استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از فناوری‌های نوین جهت پژوهش بسیار حائز اهمیت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، همزمان با هفته پژوهش، همایش پژوهش و محیط‌زیست باحضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط‌زیست در محل سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزارشد.

علی سلاجقه توجه به مقوله پژوهش را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: علم ، اندیشه و فکر باید زیربنای اصلی این مقوله باشد و باید از این ظرفیت و بستر در جهت تحقیقات و پژوهش در حوزه محیط‌زیست استفاده کرد.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی گفت: باید نگاهمان به جهان مدبرانه باشد و از قرآنی که منبع عظیم و بزرگ پژوهشی است ،با نگاه تعقل و تفکر بهره برد.

سلاجقه گفت: هیچ علمی بدون پژوهش و تحقیق معنا ندارد،چون با تحقیق و پژوهش می‌توانیم زوایای مختلف را شناسایی و در جهت هدف‌گذاری برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم،و درواقع از فرصت‌ها در جهت رفع چالش با کمک پژوهش به نتایج قابل‌قبولی دست پیدا کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری درادامه گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه وبا بهترین برنامه‌ریزی‌ که مبتنی بر مقوله پژوهش است دست یابیم ومجموعه سازمان حفاظت محیط‌زیست باید با تدوین برنامه‌های منسجم و اجرایی جزو مجموعه‌های پیشرو باشد.

سلاجقه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مقوله پژوهش و علم‌آموزی خاطرنشان کرد و گفت: ایشان همواره بر مقوله پژوهش تأکیددارند و در افق ۱۴۰۴ مبنا را بر اساس علم و بهره‌گیری از مطالعات پژوهشی توصیه می‌کنند و ما باید با رهنمودهای ایشان و استفاده از ظرفیت‌های موجود کارهایمان را مبتنی بر نتایج و تحقیقات علمی پیش ببریم.

وی در ادامه در خصوص چالش‌ها و موانع پیشرو در بعد پژوهش متذکر شد و گفت : حتماً با بررسی‌های صورت گرفته در رفع موانع کارهای پژوهشی اهتمام داشته باشید تا اقدامات مفیدی صورت بگیرد تا سازمان به جایگاه شایسته ،هم به لحاظ علمی و پژوهشی قرار گیرد.

سلاجقه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی گفت: مبنای کار باید علمی و پژوهشی باشد و اگر در کنار هم یعنی اندیشه و فکر نباشد قطعاً در کارها موفق نخواهیم بود چون بعد از تحقیق و تفحص می‌خواهیم کارهایمان را مورد ارزیابی قرار دهیم و چه بهتر که با استفاده از کارهای پژوهشی و ارائه مقالاتی که جنبه اجرایی هم دارند در پیشرفت و تحول سازمان باشیم .

وی در ادامه گفت: مسائل مربوط به سازمان حفاظت محیط‌زیست باید با هدف‌گذاری و گره‌گشایی از مشکلات کشور باشد که می‌توان باکارهای پژوهشی و علمی در این خصوص به کمک دولت و مردم آمد و ما همواره باید در کنار مردم برای حل مشکلاتشان باشیم .

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست استفاده از فناوری‌های نوین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : باید با کمک گرفتن از فن‌آوری‌های نوین در جهت کارهای پژوهشی و علمی استفاده کرد.

وی همچنین استفاده از نیروهای خوش‌فکر و نخبه سازمان را در کارهای پژوهش را از دیگر موارد دانست و گفت :باید سازمان از تجارب و اندوخته‌های خوبی که این افراد دارند در جهت راه گشایی و رفع موانع بهره گرفت،و ما در سازمان افراد جوان و خوش‌فکری داریم که صاحب اندیشه هستند و باید از آن‌ها در جهت تحول و توسعه کشور استفاده کرد تا شاهد پویایی و تحول باشیم و اگر فرد یا افرادی در جای‌جای کشورمان کارهای پژوهشی و کاربردی را انجام دادند،وظیفه‌داریم قدرشناس این افراد باشیم و از کارهای پژوهشی آن‌ها حمایت و تقدیر کنیم .

سلاجقه در پایان گفت: باید به مباحثی بپردازیم که میدانی باشند تا در رفع مشکلات کشور به سمت‌وسوی افق‌های روشن برسیم و استفاده از ظرفیت‌ها و طرح‌های پژوهشی که سایر دستگاه‌ها و سایر ارگان‌ها می‌توانند به ما کمک کنند از آن‌ها بهره گرفت.

وی در ادامه گفت :مجموعه پژوهشکده به‌عنوان اتاق فکر سازمان است و باید از این ظرفیت در جهت اهداف و برنامه‌های تدوینی سازمان استفاده کنیم .

گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران وادارات کل برگزیده از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست موردتقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار