رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد؛

توجه ویژه دولت به حل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل کارگروه حل مشکل آلودگی هوای کلانشهرهای کشور از تصویب 20 ماده مربوط به آلاینده‌های جوی در این کارگروه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه دولت به حل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور

علی سلاجقه در مراسم گرامیداشت شصست و نهمین سالروز درگذشت کریم ساعی، بنیادگذار علوم منابع طبیعی در کشور اظهار کرد: امروز، سالروز درگذشت انسان بزرگی است که می‌توان سالروز درگذشت او را، روز تمامی اندیشمندان منابع طبیعی و محیط زیست نام‌گذاری کنیم. وقتی موضوع علم مطرح می‌شود، دانشمندان و علما از خداوند خشیت دارند. خشیت با ترس متفاوت است. ترس از جهل و خشیت از دانایی می‌‌آید. کریم ساعی انسانی بود که خداوند را در اکوسیستم کشف کرد. انسانی که خدا را در چرخه حیات دید. او نسبت به خدا ترس نداشت بلکه خشوع و تضرع داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:‌ امثال مهندس ساعی‌، انسان‌هایی ستند که در این حوزه تلاش می‌کنند و حرف برای گفتن دارند. این انسان‌ها رو به جلو هستند و 50 تا 100 سال آینده را می‌بینند. همه اندیشمندان، اساتید، محیط‌بانان و جنگل‌بانان که در گوشه گوشه کشور در حال حفاظت از خاک ایران هستند، افرادی هستند که آینده را می‌بینند. بنابراین امروز را روز تجلیل از عالمان منابع طبیعی و محیط زیست می‌دانم.

وی افزود: مجموعه سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و محیط زیست را مجموعه‌ای واحد و بهم پیوسته می‌بینم و امروز مسایل محیط زیست به جایی کشیده شده که همه بهتر از ما چالش‌ها را می‌شناسند و از ما حل مشکل می‌خواهند و دیگر توجیه کردن‌ها جایگاهی در حوزه محیط زیست ندارد.

سلاجقه با اشاره فعالیت دولت سیزدهم گفت: دولت مردمی شعار محیط زیست نداد اما گام‌هایی که در کشور در حوزه محیط زیست برداشته می‌شود ارزنده و مثبت است. در زمینه آلاینده‌های جوی کارگروهی که با حضور معاون اول ریاست جمهوری و وزرای مربوطه تشکیل می‌شود موضوعی 64 بندی را در دستور کار دارد که روز گذشته 20 ماده از آن تصویب شد تا گام‌های اساسی برای حل مسایل آلایندگی در کشور به ویژه تهران و البرز برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز، مدیری موفق است که مسایل محیط زیستی را حل کند. ما مشکلات محیط زیست را به صورت جهادی و عالمانه و مدبرانه حل خواهیم کرد و این تعهد را می‌دهیم که تا پایان دوره مسئولیتمان به عنوان خادم حداقل یکی از مسایل محیط زیستی سامان داده شود و در نهایت شاخص‌های محیط زیستی بهبود پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار