نماز کلید تربیت معنوی انسان است

ملارد (پانا)_ امام جمعه ملارد در گرامیداشت هفته‌‌‌‌ ‌‌‌قرآن ، عترت و نماز بر ضرورت نمازگزاری بعنوان تشکر از نعمت‌های خدادادی و امر به معروف به عنوان امری مهم برای تربیت معنوی انسان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز کلید تربیت معنوی انسان است

حسین حسینی نوری امام جمعه ملارد به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز بر اهمیت نماز و امر به معروف همچنین ترغیب دیگران به این کار پسندیده و توجه به نکات آموزنده نماز تاکید کرد و گفت: نماز علاوه بر اینکه یک عبادت شخصی است بلکه یک عبادت اجتماعی نیز محسوب می‌شود. یکی از واجباتی که اسلام بسیار به آن سفارش کرده نماز است، البته نماز فقط سفارش اسلام نیست بلکه در همه ادیان به این امر مهم سفارش شده است.

امام جمعه ملارد گفت: نماز علاوه بر سفارش خداوند در وجود خود ویژگی‌ها و مسائل متعددی را دارد به طور مثال در کنار نماز به پرداختن زکات هم سفارش شده است یعنی در کنار این امر واجب باید به مسائل اقتصادی هم توجه کرد همچنین در نماز به اخلاق هم سفارش شده است یعنی همه این مسائل در نماز وجود دارد.

او افزود: خداوند نعمت‌های فراوانی به انسان داده و لازم است که انسان در مقابل کسی که به او لطف می‌کند، تشکر کند پس نماز یک نوع شکرگزاری در مقابل همه نعمت‌های خداست به طور مثال اگر عضوی در بدن نباشد چه دردسرهایی برای انسان پیش می‌آید پس سزاوار است که در مقابل نعمت‌های فراوان پروردگار شکرگزاری کرد.

حسینی نوری خاطرنشان کرد: نماز شستشوی انسان است همان‌گونه که روزانه به نظافت و پاکی می‌پردازیم درون انسان هم نیازمند نظافت است و نماز بهترین شستشو برای انسان است و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که نمازگزار واقعی و حقیقی باشیم.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار