دانش‌آموز عضو محافل انس با قرآن در گفت‌وگو با پانا:

انس با قرآن باعث نشاط روح و جان می‌شود

تهران (پانا) - به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز در دبیرستان شاهد صابرین منطقه یک با حضور دانش‌آموزان، محفل انس با قرآن برگزار شد و یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این محفل ایجاد برنامه‌های متنوع و جذاب در این محفل‌ها را از راهکارهای موثر در جذب دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد انس با قرآن باعث نشاط روح و جان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن  باعث نشاط روح و جان می‌شود
در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت هفته نماز، قرآن و عترت یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: برگزاری این محفل نورانی باعث شد جمع دوستان ما بعد از مدت‌ها دیداری تازه کنند و این دیدار با خواندن چند صفحه‌ای از قرآن کریم در نمازخانه مدرسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روح و جان‌مان طراوت و تازگی دیگری بخشید. بعد از مدت یک ساعت حس نشاط را در خود حس کردیم؛ به خاطر اینکه کنار هم بودیم و با خدا حرف زدیم و همین موضوع باعث افزایش این حس شد.
آناهیتا درودی؛ دانش‌آموز یازدهم ریاضی یکی از شرکت‌کننده‌های این محفل بود که با اشاره به این نکته که ایام امتحانات نزدیک است، دلیل خود را برای شرکت در این محفل نورانی چنین بیان کرد: من شخصا علاقه بسیار زیادی برای شرکت در مجالس انس با قرآن دارم ولی وقتی در جمع دوستان حرکتی با رنگ و بوی خدا انجام می‌دهیم تاثیر آن بیشتر و علاقه ما نیز برای انجام این کار بیشتر می‌شود.
وی افزود: البته ما در بیشتر روزها به دلیل مشغله‌های تحصیلی نمی‌توانستیم با کتاب خدا انس بگیریم و آن را مطالعه کنیم و خود را به خداوند نزدیک‌تر کنیم؛ این محفل هم فرصتی شد تا کم‌کاری‌های روزهای قبل را کمی جبران کنیم.
درودی در رابطه با برگزاری بیشتر چنین محفل‌ها و برنامه‌ها اظهار کرد: اگر در این برنامه‌ها طرح مشوقی باشد، شاید استقبال بیشتر شود برای این موضوع من خودم آماده هستم که با دوستان قدم‌های بیشتری در این زمینه برداریم. چراکه هر چه این جمع بزرگتر باشد علاقه به انجام این کار بیشتر می‌شود و بقیه دوستان هم تشویق به این کار می‌شوند و ثمرات این کار را نیز می‌بینند.
این دانش‌آموز دوست‌دار کتاب آسمانی تصریح کرد: چون جمع، جمعی نوپا است باید در ابتدا طرح‌های تشویقی گذاشت تا رفته رفته بچه‌ها با علاقه قلبی نسبت به این موضوع حاضر شوند و فعال باشند. البته جمع امروز هم جمعی صیمیمی بود که همه با علاقه‌ای که داشتند حاضر شدند و اگر مدرسه شرایط بهتری مهیا کند حتما استقبال بیشتر خواهد شد.
افضلی، معاون پرورشی مدرسه در پایان برنامه درباره برگزاری مجدد این محفل‌ها خاطرنشان کرد: در برنامه‌های بعدی محفل انس با قرآن در راستای جذابیت بیشتر و تشویق دانش‌آموزان مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مسابقات با هدف این برگزار می‌شود که دانش‌آموزانی که اطلاعات قرآنی خوبی دارند در اینجا می‌توانتد دانسته‌های خود را محک بزنند و دانش‌آموزانی که اطلاعات زیادی ندارند، با مطالعه کتاب‌هایی که در نظر گرفته شده اطلاعات خوبی کسب می‌کنند و قطعا دانش‌آموزانی که در مسابقات قرآنی شرکت و رتبه می‌آورند در کانال‌های درسی و پرورشی به سایر دوستان‌شان و به معلم‌ها معرفی شده، و از آن‌ها تجلیل خواهد شد و حتما از طرف مدرسه هدایایی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌‌شود.
*خبرنگار دانش آموز پانا؛ کوثر طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار