هادی زمانی‌نژاد:

رشد متوازن و تمام ساحتی دانش‌آموزان از ماموریت‌های مهم امور پرورشی و تربیتی است

تهران(پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش‌آموزان؛ نقش مربیان در اجرای سند تحول بنیادین را مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد متوازن و تمام ساحتی دانش‌آموزان  از ماموریت‌های مهم امور پرورشی و تربیتی است

هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران در دومین جلسه هم اندیشی سرگروه های پرورشی مناطق ١٩ گانه شهر تهران ضمن تبریک هفته گرامیداشت قرآن گفت: خدا را شاکریم که توفیق بندگی و خدمت به فرزندان عزیز کشورمان را نصیبمان کرده. قرآن کتاب انسان ساز است و امیدواریم در تاثیر از آن انسان های مفیدی باشیم.

جلسات امور تربیتی در راستای تلاش برای اجرای سند تحول است

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت اذعان کرد: مسأله تربیت بسیار مهم، فنی، پیچیده و دقیق است به همین خاطر در طول تاریخ، اندیشمندان و فرهیختگان در این خصوص قلم ها فکرها و اندیشه ها داشته اند و در رأس همه این افراد ائمه اطهار (ع) هستند که همیشه به موضوع تربیت تاکید داشته اند و همه ما چه در جایگاه والدین و چه مربی باید در توفیقات در زمینه تربیت فرزندان از خداوند کمک بخواهیم.
زمانی نژاد، رشد متوازن و تمام ساحتی دانش آموزان را از ماموریت های مهم امور پرورشی و تربیتی دانست و گفت: آموزش به دانش آموزان نباید تنها در بعد علمی باشد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که حجت را برای ما تمام کرده است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند این سند خوب و جامع است ولی باید به اجرا برسد.
وی در ادامه افزود: این جلسات در راستای تلاش برای اجرا شدن این سند است و باید توجه داشت مربی زمانی می تواند متربی خوب و تمام ساحتی تربیت کند که اول خودش به خودشناسی و خداشناسی رسیده باشد. تمام آیات قرآن خداوند هرکدام یک فلش به سمت خالق زیبایی ها است و اهداف سند تحول نیز برگرفته از آیات و مفاهیم قرآن است.

وظیفه ما تربیت فرزندان متعهد و متخصص است

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش مربیان پرورشی را مهم برشمرد و گفت: مربی همانند پدر و مادر، به تمام ابعاد روحی، روانی و جسمانی متربی خود توجه دارد و کاری که در این جلسه باید به دنبال آن بود استفاده از اندیشه های مختلف و خرد جمعی است.
زمانی نژاد هدف جلسه را واکاوی در تربیت غیر رسمی عنوان کرد و افزود: در تربیت رسمی ساختار سفت پیوند است و چهارچوب دقیق دارد، اما در آن ساختار فرصت بروز اعتقادات و رفتار اجتماعی کم تر است و رشد متربی در فضای آموزش غیر رسمی و اجتماعی با کیفیت بیشتری اتفاق می افتد.
اگر فضا، فضای گفت و گو محور و اجتماعی باشد؛ متربی به هویت خود بیشتر پی می برد، اردوها و فعالیت های جمعی در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.
زمانی نژاد با اشاره به میزان اثرگذاری اردو گفت: فضای اردویی مسئولیت پذیری و فرصت بروز توانمندی های دانش آموزی است و مسابقات و همه فعالیت های پرورشی در راستای همین رشد شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان است که باعث ایجاد عزت نفس در آنها می شود.
رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران در رابطه با وظایف حوزه تربیتی تاکید کرد: وظیفه ما برای نظام اسلامی تربیت فرزندان متعهد و متخصص است که باعث مفید بودن یک فرد در جامعه می شود، افراد متعهد متخصص، گره گشا و راه گشا هستند. در سند تحول نیز بر جنبه های اخلاقی افراد تاکید شده و اخلاق مداری در همه جای دنیا مورد توجه است.

تربیت تمام ساحتی، نیازمند هم گرایی و هم افقی ارکان تربیت است

وی در پایان یادآور شد: تربیت، نیازمند هم گرایی و هم افقی است و ارکان خانواده، مدرسه، مسجد، رسانه و مجموعه های فرهنگی محله و در تربیت موثر هستند و هر قدر که همسو و در یک قالب باشند تربیت تمام ساحتی بیشتر تحقق پیدا می کند و همه این ارکان باید در طول هم، مکمل و تقویت کننده هم باشند.
امیدواریم این برنامه ها موثر و هدفمند باشند تا دانش آموزان را در زمینه مهارت های مختلف ارتباطی و اجتماعی تقویت کنند که همه این مهارت ها در دین اسلام نیز بسیار مورد تاکید است.

در ادامه این نشست، نضیفی؛ کارشناس مسئول اداره امور تربیتی شهر تهران توضیحاتی درباره جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه داد و گفت: هدف این جشنواره به کارگیری تمام توانمندی ها و ابتکارات افراد در حوزه پرورشی و تربیتی است که به اشتراک می گذارند تا همگی در راستای تربیت دانش آموز قدم بردارند.
گفتنی است؛ در ادامه جلسه هر کدام از سرگروه های پرورشی مناطق ١٩ گانه شهر تهران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار