تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی از طریق انس با قرآن

پردیس (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت با توجه به ضرورت آموزش‌های قرآنی در مدارس  هر سال به منظور تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن، عترت و نماز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه را هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی از طریق انس با قرآن

طاهره شیخی در رابطه با مسابقات مربوط به قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: این مسابقات یکی از برنامه‌های محوری و اثرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و در 5 مرحله‌ی آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی در رابطه با مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مرحله این مسابقات گفت: این مرحله از مسابقه در سطح مدرسه با هدف شناسایی دانش‌آموزان توانمند توسط معاونین پرورشی برگزار می‌شود و اسامی آنها برای شرکت در مرحله منطقه‌ای به اداره آموزش و پرورش اعلام شده و سپس توسط داورانی که از طرف کارشناس قرآن‌، عترت و نماز انتخاب می‌گردند؛ در فضای مجازی از آنها آزمون به عمل آمده و در نهایت منتخین به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان پردیس در رابطه با فعالیت‌های مربوط به هفته قرآن، عترت و نماز افزود: اجرای مرحله آموزشگاهی مسابقات حفظ جزء 30 و موضوعی قرآن کریم، آزمون احکام و دیگر موضوعات مرتبط با قرآن، عترت و نماز فعالیت‌هایی هستند که در این هفته انجام می‌شود.

شیخی افزود: در این هفته محفل انس با قرآن کریم توسط دارالقرآن معراج با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌گردد که پخش زنده این مراسم در کانال‌های مدارس شهرستان پردیس قرار خواهد گرفت .

وی در رابطه با دیگر برنامه‌های این هفته تصریح کرد: اجرای طرح امام شناسی (مصباح الهدی)، مسابقه کتابخوانی با عنوان کوثر جاودان، پویش من نماز را دوست دارم که مخاطبین آن دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هستند نیز از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان پردیس در پایان با اشاره به طرح پنج‌شنبه‌های تقدیر که توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان اجرایی شده است، گفت: این کار با هدف تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های پرورشی از جمله نماز، قرآن، طرح امام شناسی مصباح‌الهدی، پرسش مهر و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه پرورشی صورت گرفته است که باعث رشد چشمگیری در مشارکت و علاقه دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی شده است.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار