افتتاحیه چهلمین مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد

فولادوند: قرآن زمانی در جامعه ما اصل محسوب می‌شود که مو به مو آن را به کار ببریم

تهران (پانا) - افتتاحیه چهامین مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه چهلمین مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم چهلمین آیین افتتاحیه مسابقات قرآن و نماز و عترت دانش‌آموزان و فرهنگیان، اظهار کرد: امروز هنر بشر، مدیریت زمان است. ما اگر توفیق داریم به عنوان قاری و حافظ قرآن، خدمتگزاری کنیم، تضمین نشده است که این توفیق تا آخر وجود داشته باشد. در این مسیر قرار گرفتن بسیار سخت است.

وی افزود: این فرصت‌ها را باید غنیمت بشماریم. ان‌شالله ما از افرادی باشیم که تا آخر در این مسیر بمانیم و به برکت قرآن و اهل بیت بتوانیم در این مسیر ماندگار باشیم.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: پیامبر اسلام در آخرین روزهای حیات خود، دو سرمایه بسیار بزرگ را برای ما به یادگار گذاشتند و تاکید داشتند که از این دو سرمایه غفلت نکنیم؛ قرآن و عترت، نماز هم یکی از ارکان و ستون دین است. اگر ما این سه سرمایه را در رفتارهای روزمره متبلور نکنیم، دچار نفاق خواهیم شد.

وی افزود: اگر بگوییم این سه سرمایه، سرمایه‌های عمده تمدن‌های بزرگ مسلمانان بوده‌اند، حرف بی‌ربطی نزده‌ایم. اگر بناست که تمدن اسلامی را بنا کنیم باید از این سه سرمایه بهره ببریم.

فولادوند گفت: اصل اساسی که در حوزه عترت، قرآن و نماز باید به آن توجه کنیم، به کار بردن این سفارشات و تأکیدات است. قرآن زمانی در جامعه ما اصل محسوب می‌شود که مو به مو آن را به کار ببریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان مروجین احکام، قرآن و احادیث مسئولیت داریم که دانش‌آموزان را به سمت فهم واقعی قرآن و احادیث راهنمایی کنیم. سفارش می‌کنم که دانش‌آموزان را به تأمل در احادیث و آیات قرآن وادارید. اینگونه جشنواره‌ها برای این است که ما بتوانیم افراد بیشتری را متوجه این سرمایه‌ها کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه پرورشی کار کنیم باید به تناسب مسائل و مشکلات روز تلاش شود. امیدوارم با تأمل و ریزبینی بیشتر، عترت، قرآن و نماز بیشتر مورد تأکید قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار