کاظمی: دانش‌آموزان نقطه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان هستند

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی آغاز حرکت تفکر و اندیشیدن در راه شهیدان است

تهران (پانا) - نماینده وزیر آموزش و پرورش در برنامه افتتاحیه طرح ملی لاله‌های روشن گفت دانش‌آموزان امروز نقطه اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: دانش‌آموزان نقطه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان هستند

علیرضا کاظمی در مراسم نمادین آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن یادواره شهدای دانش‌‌آموز و فرهنگی با عنوان (40 هزار یادواره، 40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه) که صبح امروز در هنرستان فنی شهید رجایی منطقه 18 برگزار شد با بیان اینکه یکی از پر افتخارترین و بهترین کارها برگزاری جشنواره ملی لاله‌های روشن و برنامه‌های فرهنگی از این قبیل است اظهار کرد: این برنامه‌ها از چند منظر اهمیت دارد؛ یکی از مهمترین ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت و انتقال فرهنگ و ارزش‌های انقلاب به نسل بعد است.

وی افزود: جشنواره ملی لاله‌های روشن یکی از ده‌ها برنامه‌هایی است که در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود. منظر دیگر اهمیت این موضوع این است که رهبری بارها فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست عمق این کلام این مطلب را می‌رساند که ارزش این کار با شهادت برابری می‌کند.

کاظمی بیان کرد: یاد و نام شهدا باید در زندگی ما جاری و ساری باشد دشمن به دنبال این است که این فرهنگ را از زندگی مردم دور کند و این همان نقطه آسیب‌پذیری ماست‌. با شهدا بودن، پیوند داشتن با شهدا، سیره شهدا را مطالعه کردن و آن را در زندگی خود جاری کردن، نشانه انقلابی بودن و شاخص در راه بودن و در راه ماندن است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در این برنامه ادامه داد: در کنار اجرای این برنامه‌ها فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهیم و باید تلاش کنیم تا معرفت، دانش و آگاهی دانش‌آموزان و نسل جدید را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت افزایش دهیم. دانش‌آموزان امروز نقطه اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: باید تلاش کنیم تا قدردان شهدا و خانواده‌های شهدا باشیم. باید یاد و نام شهدا را در دل‌های خود زنده نگه داریم و سیره شهدا و منشا سبک زندگی آنان را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

کاظمی بیان کرد: باید پیوند ما با ولایت و اطاعت از رهبری، خدمت به مردم و ایثارگری در عرصه‌های زندگی سنجیده شود لذا باید رفتار شهدا را در زندگی خود نشان دهیم. برگزاری این جشنواره‌ها آغاز حرکت تفکر و اندیشیدن در راه شهیدان است که وظیفه و ماموریت ماست.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در این برنامه گفت: تلاش داریم موقعیت‌های تربیتی مختلفی را مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنیم این جشنوارهدیک نمونه از ده‌ها برنامه‌هاست؛ برگزاری اردوهای راهیان نور و شمیم نور، فعالیت‌های شهیدپژوهی در مدارس، بلند نگه داشتن یاد شهدا، جشنواره علمدار و حضور ارزشمند دانش‌آموزان و تشکل‌ها در کمک به جامعه در ایام مختلف نمونه‌هایی از کارهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

گفتنی است در این برنامه از خانواده چند شهید تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار