کاظمی تاکید کرد

تحقق آینده نظام جمهوری اسلامی با گام‎‌های بلند «دانش‌آموزان بسیجی»

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به قرار داشتن در معرض امواج آسیب‌زای فرهنگی دشمنان، گفت امروزه وجود دانش‌آموزان نخبه و سخت‌کوش با قرارگاهی عملیاتی برای طرح‌ریزی برنامه‌های موثر در جنگ نرم دشمنان ضروری است چراکه آینده نظام جمهوری اسلامی، با گام‌های بلند «دانش‌آموزان بسیجی» محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق آینده نظام جمهوری اسلامی با گام‎‌های بلند «دانش‌آموزان بسیجی»

علیرضا کاظمی، در آئین افتتاحیه هفتمین «اجلاسیه کنگره ملی هم فکری بسیج دانش‌آموزی» که در مجتمع فرهنگی ۱۳آبان برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزانی که در عرصه جنگ نرم امروز کار می‌کنند، کار آن‌ها به مراتب سخت‌تر از جنگی است که دانش آموزان در دفاع مقدس با آن مواجه بودند؛ بر این اساس تمام امید‌های نظام در شما دانش آموزان خلاصه شده و اگر می‌خواهیم در این جنگ سخت و پیچیده و نامتقارن پیروز باشیم باید خود را بسازیم.

وی افزود: امروز در هر کجا هستیم در معرض امواج آسیب‌زای فرهنگی دشمنان قرار داریم لذا در این شرایط باید خود را به گونه‌ای بسازیم تا در این عرصه نبازیم؛ به همین جهت نیاز به دانش‌آموزان نخبه و سخت‌کوش با قرارگاهی عملیاتی برای طرح‌ریزی برنامه‌های مؤثر در جنگ نرم دشمنان نیاز داریم.

کاظمی تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی در این رابطه باید با بسیج فرهنگیان و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی هم‌افزا بوده و علاوه بر این، متناسب با نقشه دشمنان طرح‌های عملیاتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور مشکلات متعددی دارد و برای اینکه نظام فعلی آموزش که حافظه‌محور است، تغییر یابد، نیاز به تحولاتی عمیق داریم، به عبارت دیگر چون تمام ساعت‌های آموزشی بر محتوای علمی متمرکز هستند، این موضوع موجب شده تا در این نظام با آسیب‌های متعددی مواجه شود و از سوی دیگر هر چند دانش آموزان زمینه‌های تربیتی را فرا می‌گیرند، اما به دلیل حافظه‌محور بودن، آموخته‌ها به صورت عملی قابلیت اجرایی پیدا نمی‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که حضور فعالیت و کار بسیج دانش‌آموزی، انجام امور تربیتی است، خاطرنشان کرد: هنگامی که دانش آموزان بسیجی در میدان کمک‌های مؤمنانه یا مقابله با بیماری کرونا و حتی در کمک به مردم مناطق زلزله‌زده حضور می‌یابند، نشان از تمرین ایثار و فداکاری دارد؛ لذا باید قدردان تشکل های بسیج دانش‌آموزی باشیم و از هیچ تلاشی برای تسهیل فعالیت‌های آن دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: آینده نظام‌ جمهوری اسلامی با گام‌های بلند دانش آموزان بسیجی محقق خواهد شد، زیرا بسیج معجزه قرن بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار