بودجه نهاد ریاست‌جمهوری ۳ برابر شده است؟

تهران (پانا) - بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، اما در بودجه ۱۴۰۱ این مبلغ به عدد ۱۴۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بودجه نهاد ریاست‌جمهوری ۳ برابر شده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بودجه نهاد ریاست جمهوری بودجه ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، اما در بودجه ۱۴۰۱ با اضافه شدن دو بند مهم به سرفصل بودجه ۱۴۰۱ نهاد (۱۰۱۰۰۰) این مبلغ به عدد ۱۴۸۳ میلیارد تومان رسیده است.در این سرفصل یک بند با عنوان برنامه حکمرانی امور قوه مجریه وجود دارد که شامل تعهد به مصوبات سفرهای استانی است که در بودجه سال ۱۴۰۰ وجود نداشت. دولت سیزدهم مبلغ ۵۲۵ میلیارد تومان را برای مصوبات سفرهای استانی در نظر گرفته است که در سرفصل بودجه نهاد ریاست جمهوری آمده است.

از سوی دیگر در لایحه پیشنهادی دولت بندی برای برنامه‌های راهبری فناورانه و مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر و داروهای روان‌گردان وجود دارد که دولت مبلغ ۴۶۲ میلیارد تومان را برای آن در نظر گرفته است.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در پاسخ به شبه افزایش چند برابری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: اولا این رقم شامل تجمیع ردیف‌هایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، معاونت امور زنان و ردیف‌های دیگر است.

سید مسعود میرکاظمی افزود: جمع ردیف‌های فوق ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۱ به کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: در دولت قبل وزرا نمی‌توانستند رئیس دولت را ببینند اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رئیس‌جمهوری سفر استانی یا دیدار نداشته باشند.

وی تاکید کرد: علاوه بر کنترل و کاهش هزینه‌های جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار