میرکاظمی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

پول معلمان علی‌الحساب‌ تا شهریور ‌پرداخت شده است

تلاش می‌کنیم تا ۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارسال شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت علی‌الحساب پول معلمان تا شهریور ‌پرداخت شده است و یک میلیون تومان را هم واریز می‌کنیم تا احکام آنها توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شود.

کد مطلب: ۱۳۱۰۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پول معلمان علی‌الحساب‌ تا شهریور ‌پرداخت شده است

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پرداختی به بازنشستگان در شهریور، اظهار کرد: بخشی از تخصیص بازنشستگان صادر شده است و خزانه منابع را تأمین کند بعضی پرداخت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: علی‌الحساب پول معلمان را تا شهریور را پرداخت کردیم و یک میلیون تومان را هم واریز می‌کنیم تا اینکه احکام آنها توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص آخرین شرایط تهیه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: چارچوب آن تهیه شده است. در سال گذشته با همکاری مرحوم عادل آذر اقدامات لازم انجام شد؛ اعلام سیاست‌ها جدی‌تر شد و تدوین شده است از آنجایی که این مساله با تدوین بودجه همزمان شده است تلاش می‌کنیم تا بودجه سال ۱۴۰۲ را بر اساس سیاست‌های ابلاغی تنظیم کنیم تا ۱۵ آذر به موقع کار تمام شود. به صورت موازی در حال پیشبرد برنامه توسعه هفتم و بودجه هستیم؛ البته همزمانی این‌ها اتفاق خوبی نیست چرا که باعث تقسیم انرژی سازمان برنامه و بودجه و سخت شدن کار می‌شود. در مجموع از تمام توان خود استفاده می‌کنیم تا هر دو کار را پیش ببریم اما تصویب در دولت و مجلس به صورت متناوب است یعنی ابتدا بودجه در مجلس تصویب می‌شود و سپس به قانون برنامه توسعه هفتم می‌پردازیم.

وی در خصوص استفساریه مجلس درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و جانبازان بیان کرد: طرحی در مجلس مطرح است که پنج هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که برای آن هم باید فکری اندیشیده شود؛ البته در صورت تصویب مجلس مکلف هستیم آن را انجام دهیم.

میرکاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما تأیید می‌کنید که هیچ پرداختی به پیمانکاران امسال انجام نشده است؟ گفت: اینگونه نیست. پرداختی داشته‌ایم، اما پرداخت‌های عمده در نیمه دوم سال است چون درآمدها در نیمه دوم بیشتر محقق می‌شود. بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است. پس از تامین منابع، سایر پرداختی‌ها هم انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار