معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره آسان‌تر از درمان است

ملارد (پانا) - جشنواره نوجوان سالم یکی از برنامه‌های کارشناسی مراقبت و پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره آسان‌تر از درمان است

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، ضمن اشاره به اهمیت پیشگیری نسبت به درمان بیان کرد: به منظور مراقبت و محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطری که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس، طراحی و اجرا می‌شود.

وی در مورد نحوه اجرای این برنامه‌ها ادامه داد: این برنامه‌ها شامل محورهای مختلف آموزشی، اطلاع‌رسانی، ترویجی، فعالیت‌های مربوط به کاهش عوامل خطرآمیز در سطح مدرسه و برگزاری جشنواره‌ها و تولیدات محصولات دانش‌آموزی است.

حضرتقلی افزود: جشنواره نوجوان سالم یکی از برنامه‌های کارشناسی مراقبت و پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در مورد اهداف جشنواره گفت: این جشنواره هر سال با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در کلیه مدارس برگزار می شود و در سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور برگزار می‌شود.

وی در مورد نحوه ارسال آثار توضیح داد: دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی می‌توانند آثار خود را در قالب‌های رشته‌های نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه، داستانی و انیمیشن ایده‌پردازی، روزنامه‌دیواری، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای و در بخش ابتکارات مدرسه‌ای نیز همکاران فرهنگی می‌توانند در زمینه شیوه‌های تدریس، آموزش پیشگیری تولید محصولات، منابع آموزشی و فرهنگی و همچنین پروژه‌های ابتکاری در زمینه پیشگیری در مدرسه ارائه کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار