معاون اداره فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

باید در طول امتحانات دی ماه برنامه‌ریزی‌های خود را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام دهیم

تبریز (پانا) - معاون اداره فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به متفاوت بودن دانش آموزان قبل از کرونا و امروز، بر داشتن برنامه ریزی جدی برای فعالیت های هنری و فرهنگی در طول امتحانات دی ماه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
باید در طول  امتحانات دی ماه برنامه‌ریزی‌های خود را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام دهیم

فرهاد قاسم پور در نشست هم اندیشی قطبی کشوری که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، ضمن تشکر از میزبانی آذربایجان شرقی در این نشست گفت: برنامه‌ریزی جدی و هم‌اندیشی در خصوص بازگشایی مجموعه های خود را باید داشته باشیم. برنامه هایی در سه بخش مدرسه بسیار مهم است. یکی فصل مهر تا دی‌ماه است که بعد از این بخش مدارس جدی‌تر بازگشایی شده و میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز افزایش خواهد یافت.

فرهاد قاسم پور افزود: با پیش بینی بعد از امتحانات وارد فصل جدیدتری می شویم. در زمانی که دانش‌آموزان مشغول امتحان های دی ماه هستند می توانیم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری آنها را که در طول امتحانات کمرنگ است داشته باشیم. بنابراین در این برنامه ریزی باید به چند نکته توجه کنیم. دانش‌آموزی که بعد از بازگشایی در مدرسه حضور دارد با دانش آموز قبل از کرونا فرق دارد و همان دانش آموز نیست.

وی ادامه داد: حتی انسان‌ها در کل جهان قبل از کرونا نوع دیگر زندگی می‌کردند و اکنون بعد از کرونا روش زندگی و نوع نگرش به جهان و جهان‌بینی آنها عوض شده است. تحولی نسبت به شرایط ایجاد شده و زندگی همگی ما تغییر کرده است. باید به نیازهای دانش‌آموزان در مدارس توجه بیشتری داشته باشیم و برنامه ریزی های خود را براساس نیاز های دانش آموزان انجام دهیم.

وی در آخر اظهار کرد: مدیران کانون ها باید پایش و آمایش سرزمینی را نیز برای کانون خود انجام دهند تا بتوانند شرکا و همسایگان خود را مورد بررسی قرار داده و در منطق و سپس با برنامه‌ریزی بتوانند موفقیت به دست بیاورند. مسائل و مشکلات کانون های فرهنگی تربیتی باید حل شود.

همچنین در این جلسه رییس کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: کانون ها به عنوان واحدهای آموزشی در ساختار نظام تعلیم و تربیت شناخته شده اند و یک فضای تربیتی هستند که مکمل فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: انجام بعضی از فعالیت‌ها در مدرسه به خاطر نبود جایگاه و امکانات امکان‌پذیر نیست و در کنار مدرسه کانون ها می توانند برای مدارس مکمل خوبی باشند. دانش آموزان و همکاران هنرمند باید جایی برای ارائه و عرضه آثارشان داشته باشند که در این راستا در هر استان بعد از تامین اعتبار و توسعه تحهیز، مرکز تخصصی نجوم ایجاد می شود. همچنین سالن تئاتر کودک و نوجوان که لازمه کانون‌های فرهنگی و تربیتی است نیز باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: کانون‌ها فعالیت ها را برنامه محور دنبال می کنند. بنابراین نگاه ما به کارهای فرهنگی و تربیتی نگاه حمایتی است. دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند که امروزه ما بر این باور هستیم که فضای خوب در جذب دانش آموزان بسیار تاثیر دارد. بنابراین اگر کانون مثل مدرسه باشد جذابیت لازم برای دانش آموزان را نخواهد داشت. کانون‌ها در عرض دو سال بعد از کرونا که به تعلیم و تربیت آسیب جدی وارد کرد در امر آموزش ورود خوبی داشته و مدیران آنها خوش درخشیدند.

سیدی اظهار کرد: شبکه شاد به داد کانون‌های فرهنگی و تربیتی رسید. باشگاه پیشگامان سلامت و آذربایجان شرقی با دریافت محتواها به صورت تخصصی در باشگاه‌ها که ۲۲ گانه هستند محتواها را از دانش‌آموزان که تولید کردند می گیرد و بیش از هزار محتوا در باشگاه زنجان که دبیرخانه بود امسال تولید شد.

وی در آخر خاطرنشان کرده و گفت: نباید دیوار بی‌اعتمادی بین کانون و ادارات آموزش و پرورش ایجاد شود، چرا که در این بین اصلی ترین صدمه به دانش آموز و نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد شد. بهترین ظرفیت کانون ها مدارس و مدیران آن ها هستند چرا که کانون های موفق دارای مدیران موفق هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار