بزرگترین ثروت جامعه، علما، دانشمندان و فرهیختگان هستند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد دانشمندان و فرهیختگان بزرگترین ثروت جامعه هستند که بیش از هر زمان دیگر باید قدردان مجاهدت آنها بود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین ثروت جامعه، علما، دانشمندان و فرهیختگان هستند

آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین تجلیل از نورالدین قدیمی از نخبگان جوان علمی و فرهنگی اردبیل که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگانی هستند که به صفت علم که همان صفت الهی است، آراسته شده‌اند و بیش از هر زمان دیگر باید قدردان مجاهدت آنها در این عرصه باشیم.

وی تصریح کرد: علم و عالم برای هر شهر و منطقه برکات و نعماتی را به همراه دارد که در طول تاریخ نیز کشورمان ایران از این برکات بی‌بهره نبوده و امروز نیز به وجود دانشمندان و فرهیختگان بزرگ همچون دکتر قدیمی که به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان انتخاب شده، افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل گفت: باید در جامعه چهره‌های علمی، دانشگاهی و فرهیختگان در سنگرهای مختلف مورد تجلیل و تکریم عملی قرار گیرند تا برای نسل آینده این اقدامات الگویی شایسته در تکریم علم و عالم باشد.

عاملی با انتقاد از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به سرمایه‌های فرهنگی، علمی و ادبی این کشور افزود: ما سر سفره یک نعمت بی‌کران ۱۴۰۰ ساله نشسته‌ایم اما غافل از اینکه در سر سفره تشنه و گرسنه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ملتی که نتواند ثروت‌های ادبی، فرهنگی و علمی خود را پاس داشته و از آنها به نیکی یاد کند، قطعاً مغلوب دشمن خواهد شد و استکبار جهانی نیز به دنبال همین بی‌تفاوتی‌ها و غفلت نسل آینده از سرمایه‌های عظیم این کشور است تا حافظ، مولوی، سعدی، سنایی و دیگر دانشمندان و شعرا در پستوهای غفلت و بی‌توجهی بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در استراتژی تربیتی جامعه خانواده‌ها وظیفه دارند تا نسلی فاخر و ارزشمند همچنین آگاه و مسلط به مسائل فرهنگی، دینی و ادبی تربیت کنند تا زمینه ظهور و بروز انسان‌هایی شایسته و فاخر همچون استاد قدیمی فراهم آید.

عاملی بیان کرد: برای هر کشور ثروت حقیقی علم و مجاهدت در این زمینه است چرا که کشورهای جهان بر سر توسعه و پیشرفت دقیقه‌ای و ثانیه‌ای علم با هم رقابت می‌کنند و جای تأسف است که ما از این سنگر غفلت کنیم و یا بخواهیم از دیگر کشورها عقب بمانیم.

گفتنی است: نورالدین قدیمی در سال ۱۳۶۴ در محله اسلامی اردبیل به دنیا آمد و در سال ۸۴ با شرکت در آزمون دانشگاه آزاد در رشته مهندسی برق موفق به قبولی و ورود به دانشگاه شد تا با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل الف فارغ‌التحصیل شده و در سال ۸۸ وارد عرصه علمی و تحقیقاتی شود تا با ثبت ۶ اختراع در حوزه برق قدرت و همچنین تألیف کتاب‌های مختلف به همراه ۸۰ نفر از تیم‌های تحقیقاتی در ۴ استان کشور فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه خود را ادامه دهد.

این دانشمند اردبیلی در کنار اختراعات متعدد موفق شد مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی و نقره جام جهانی اختراعات را در تایوان به دست آورد.

نورالدین قدیمی با تألیف ۶ عنوان کتاب به شکل تخصصی در رشته برق قدرت و ارائه ۱۸۰ عنوان مقاله، در سال جاری به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شد تا اهالی استان اردبیل به وجود چنین فرزند برومندی افتخار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار