معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کاشمر: 

به مقام پرستاری رسیدن توفیق می‌خواهد

کاشمر (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت پرستاری مقام بسیار بزرگی است که توفیق می خواهد از سمت خداوند متعال به کسی داده شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
به مقام پرستاری رسیدن توفیق می‌خواهد

حامد ناصری در گفت و گو با پانا، ضمن تبریک روز پرستار به همه پرستاران پرتلاش گفت: بزرگترین پرستار عالم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) است، پرستاری مقام بسیار بزرگی است که توفیق می خواهد از سمت خداوند متعال به کسی داده شود.

وی ادامه داد: پرستاران واقعاً رنجوری مریض را به خودشان می گیرند تا سلامتی او مجددا بازگردد. پرستار وقتی در کنار انسان قرار می گیرد به انسان آرامش و اطمینان می دهد و به نوعی مهر و محبّت خودش را نصیب حال انسان می کند. زمانی که بیمار با اوضاع سختی دست و پنجه نرم می کند تلخی دارو، سختی تنهایی، فشار درد و مانند آن، در این وضعیت گاهی بیمار روحیه خود را از دست می‌دهد و تصویر سلامتی اش را در آینه آینده مبهم می بیند و از خود می پرسد آیا شفا پیدا می کنم، این جاست که اگر امید خود را باز نیابد ممکن است اصلاً به بهبود نرسد.

ناصری عنوان کرد: اسلام در زمینه تقویت روحیه بیمار سفارش می کند و مسلماً پرستاران از مخاطبان اصلی این سفارش ها هستند. یکی از ویژگی آنها امیدوار کردن بیماران به بازیافتن تندرستی است، چرا که این امر، روح آنان را شادمان می کند و طراوت جسمی را برایشان به ارمغان می آورد. از پیامبر گرامی اسلام نقل شده: «هنگامی که بر بیمار وارد شدید او را به زنده ماندن امیدوار کنید. این سخن، هرچند قضا را رد نمی کند، روح را شادمان می کند.»

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار