مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

آذربایجان‌شرقی در حوزه قرآن، عترت و نماز الگویی برای دیگر استان ها است

تبریز (پانا) - مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افتخارات فرهیختگان آذربایجان‌شرقی و میزبانی این استان از مسابقات قرآن، عترت و نماز برای سومین دوره پیاپی را موجب افتخار بر شمرد و استان آذربایجان‌شرقی را الگویی برای دیگر استان‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌شرقی در حوزه قرآن، عترت و نماز الگویی برای دیگر استان ها است

میکائیل باقری در جلسه ستاد اجرایی اجلاس سراسری نماز دانش آموزی و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن کشور در آذربایجان شرقی با اشاره به ۵ فرآیندی که در آذربایجان شرقی در حال انجام است گفت: در بحث مسابقات قرآن، عترت و نماز چند شاخصه حائز اهمیت هستند. آذربایجان شرقی برای سومین دوره نیز متقاضی میزبانی است ولی برای انتخاب میزبان نیز چند آیتم مدنظر است که از جمله آنان می توان داشتن زیر ساخت و فضای لازم را برای اسکان و برگزاری و وجود نیروهای ارزمشند، دغدغه‌مند، پای کار اشاره کرد.

وی افزود: معمولا استانی را انتخاب می‌کنیم که در حال اجرای چنین فعالیت هایی و دارای موج معنوی هستند و در وهله اول، استان باید به چنین موجی نیاز داشته باشد، ثانیا باید فرآیند این اتفاقات در آن استان بصورت مستمر پیگیری و اجرا شود و فرآیند برای ما به مراتب مهم تر از اجراست.

باقری ادامه داد: آذربایجان شرقی جز ۳ استان برتر در حوزه این مسابقات است و این مسئله بهره فعالیت های جهادی و دلی است که همکاران در این استان دارند و این موجب افتخار است. هرگاه بصورت جدی و خالصانه وارد کاری شده‌ایم نتیجه آن را بطور عینی مشاهده کرده‌ایم، هرجایی برای خودنمایی و شهرت کاری را به ورطه عمل برسانیم نیز شاهد آسیب آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت: لازمه موفق شدن در حوزه قرآن، عترت و نماز همکاری همه اعضا را از استان تا وزارتخانه می‌طلبد و دارالقرآن های این استان بسیار خوش درخشیدند و بعنوان یک پایلوت در سراسر کشور است؛ چنانچه آذربایجان شرقی الگویی است برای دیگر استان ها و وزارت آموزش و پرورش نیز الگویی برای دیگر دستگاه ها است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: ما در روند اجرا استان ها دخالتی نداریم بلکه نظارت داریم و تا زمانی که فعالیت ها به درستی پیش بروند و دچار اختلال نشوند، دخالت نمی‌کنیم.

وی در آخر با اشاره به اهمیت اجلاسیه نماز گفت: اجلاسیه نماز فرآیندی مدتی است که در حال اجراست. گرچه این مسابقات در سطح دانش آموزی است، اما فقط دانش آموزان شرکت نمی‌کنند و در خصوص برگزاری مسابقات بصورت مجازی، حضوری و ترکیبی تصمیم گیری خواهیم کرد.

همچنین در حاشیه جلسه ستاد اجرایی اجلاس از پوستر هفته قرآن عترت و نماز (20 لغایت 26 آذر 1400 در مدارس سراسر کشور) و چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار