در آیین رونمایی از نهضت تجهیز مراکز دارالقرآن در آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

نهضت قرآنی، الگویی برای کل کشور است

تبریز(پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهضت الگویی برای کل کشور است، رسیدگی به مراکزدارالقرآن را کار صالح برای افراد با باور و ایمان قوی دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نهضت قرآنی، الگویی برای کل کشور است

میکائیل باقری در آئین رونمایی از نهضت تجهیز مراکز دارالقرآن کریم آذربایجان شرقی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری این نهضت گفت: خداوند در قرآن می فرماید کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، بهشت برای اوست.

وی افزود: این نهضت کاری است که می تواند الگویی برای کل کشور باشد. رسیدگی به مراکز دارالقرآن که تنها مراکز تخصصی آموزش قرآن به صورت وسیع و دولتی در سطح کشور هستند، کار صالحی است که افراد با ایمان و دارای باور قوی می توانند آن را انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: امیدوارم این نهضت برای آیندگان سرمسقی باشد تا آینده ای بهتر را رقم بزنیم.

همچنین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: امروز در این فضای آلوده که دشمن می خواهد افکار و اندیشه های جوانان و فرهنگ جامعه را منحرف کند هرچه برای فعالیت ها و برنامه های قرآنی و نماز سرمایه گذاری کنیم، باز هم نیاز است.

حجت الاسلام والمسلین سید علی فقیه افزود: ما باید با روش های جدید و هنرهای زیبا وارد میدان شویم تا در در روح انسان تحول ایجاد کنیم. باید از ابزار مدرن استفاده کنیم تا آداب انسانیت را با روش های مدرن به جامعه بیان کنیم و نگذاریم فرزندانمان با این فرهنگ متعالی بیگانه شوند.

وی ادامه داد: نماز ستون و رکن اصلی و مهم زندگی بشریت است و نباید در جامعه کم رنگ شود اگر وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند که قرآن ما را به بهترین مسیر هدایت می کند با این ساده و روان ترین احادیث می توانیم رهنمود ها را به معنای واقعی به نسل جدید معرفی کنیم.

حجت الاسلام فقیه اظهار کرد: آذربایجان مهد ولایت و در مسیر اهل بیت علیهم السلام شاخص است و جذابیت ها و قابلیت های لازم را در این زمینه دارد.

وی در پایان شرح داد: در خصوص مسئولیتی که امروز در تعلیم و تربیت نوجوانان داریم روزی از ما سوال خواهند کرد آیا در وطیفه خود جدی بودید؟ باید پاسخ دهیم و خدا نکند که کوتاهی کنیم که جبرانش سخت است.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 54 دارالقرآن دانش آموزی در سطح استان فعالیت می کنند و سه برنامه نهضت تجهیز کتابخانه های مدارس و ارسال بسته های ورزشی به مدارس محروم استان و در حال حاضر نیز تجهیز مراکز دارالقرآن استان از برنامه های ابتکاری استان هستند و برای این تعداد تجهیزات ، 10 میلیارد ریال هزینه شده که در آستانه دهه فجر بین دارالقرآن های استان توزیع می شود.

جعفر پاشایی افزود: قرآن راه هدایت و چراغ سعادت و برنامه زندگی ماست که باید در مسیر زندگی جاری و ساری باشد و برای این امر نیاز به ابزار است که مراکز دارالقرآن ها یکی از این ابزارها هستند که از توسعه و تجهیز این مراکز حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در 8 سال گذشته بیش از 190 نمازخانه مدرسه ای در استان احداث شده که 124 باب با مشارکت خیرین و 70 باب با همت اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده است که همه این اقدامات برای گسترش فرهنگ نمازخوانی و ایجاد علاقه و انگیزه در بین نوجوانان و دانش اموزان و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار