نماینده فیروزآباد در گفت‌و‌گو با پانا:

جلوگیری از جذب نیروهای جزیره‌ای یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان است

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده تأمین مطالبات فرهنگیان بربیاید

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و جلوگیری از جذب نیروهای جزیره‌ای مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان است که انشالله وزیر آموزش و پرورش به لحاظ شناختی که از ساختار آموزش و پرورش دارد، بتواند به قول‌هایی که داده است، عمل کند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از جذب نیروهای جزیره‌ای یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان است

محمدمهدی فروردین در گفت‌و‌گو با پانا در تشریح مطالبات فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: «آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها به لحاظ کمی و میزان اثرگذاری در جامعه است به عبارت دیگر این وزارتخانه جامعه آماری بزرگی را پوشش می‌دهد. معلمان، دانش‌آموزان و تمامی خانواده‌ها با وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید برای کمک به حل مشکلات جامعه فرهنگیان، بسیج شوند.»

نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده تأمین مطالبات فرهنگیان بربیاید، افزود: «اولین کسی که باید در راستای حل مسائل حوزه آموزش و پرورش قدم بردارد، شخص رئیس جمهور است. آقای رئیسی در جلسات دفاع از وزرا و رأی اعتماد به وزیران تأکید کرده است که در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک عضو شرکت خواهد کرد. همه فرهنگیان نیز امیدوار هستند که آقای رئیس‌جمهور در این جلسات حاضر شود.»

وی بیان کرد: «از سازمان برنامه و بودجه نیز یک نفر همیشه باید در شورای عالی آموزش و پرورش حضور داشته باشد تا در جریان نیازهای آموزش و پرورش قرار بگیرد. به عنوان مثال پاداش بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۹ هنوز پرداخت نشده است؛ باید در نظر داشت که بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۹ با همان مبلغ، مشکلاتی را می‌توانستند برطرف کنند اما امروز آن مبلغ هیچ ارزشی ندارد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «رتبه‌‌بندی معلمان نیز یکی از دغدغه‌های فرهنگیان است که هر چه سریعتر باید وضعیت آن مشخص شود که البته لایحه رتبه‌بندی معلمان امروز در کمیسیون است و قرار است بندهایی از آن اصلاح و سریعتر نهایی شود تا انشاالله تا پایان سال ۱۴۰۰ نیمه دوم آن اجرایی شود.»

فروردین گفت: «موضوع دیگر در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که یکی از مطالبات به حق فرهنگیان است. بازنشستگان فرهنگی مسائل و مشکلات مالی متعددی دارند در صورتی که ما باید از ایده‌های این بازنشستگان و تجربه‌های آموزشی آنها استفاده کنیم.»

وی اضافه کرد: «برای جبران کسری نیرو، فراخوان زده‌اند و نیروهای بازنشسته را به کار گرفتند که این موضوع به آموزش کمکی نمی‌کند. امیدواریم آقای نوری با همکاری کمیسیون آموزش مجلس گام جدیدی در جهت تحقق اهداف و برطرف شدن مشکلات فرهنگیان بردارد.»

وی ضمن اشاره به روند جذب نیرو، بیان کرد: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امروز فرهنگیان باید از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب شوند. آقای نوری باید نیروهایی که به هر طریقی تحت عنوان شرکتی، غیرانتفاعی و نهضتی جذب می‌شوند را تعیین تکلیف کند و از جذب نیروهای جزیره‌ای جلوگیری کند. نحوه جذب معلم تنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت بگیرد.»

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: «امیدواریم در دولت آقای رئیسی شاهد گشایش باشیم تا هم به لحاظ امکانات و هم به لحاظ مسائل رفاهی و آموزشی در آموزش و پرورش شاهد اقدامات مثبتی باشیم.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ما برنامه‌های آقای نوری را در صحن علنی مجلس قبل از رأی اعتماد مطالعه کردیم و به لحاظ شناختی که از ساختار آموزش و پرورش دارد و در حوزه‌های مختلف سابقه کاری دارند، خوش‌بین هستیم و امیدواریم بتوانند به شعارها و وعده‌هایی که دادند، عمل کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار