طی آبان ۱۴۰۰

تصادفات جاده‌ای در بم ۵۰ کشته و ۴۰۰ مجروح در پی داشته‌است

تهران (پانا) - جانشین پلیس راه استان کرمان اعلام کرد تا آبان ١۴٠٠، ۵۰ کشته و ۴۰۰ مجروح در تصادفات جاده‌ای بم رقم خورد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تصادفات جاده‌ای در بم ۵۰ کشته و ۴۰۰ مجروح در پی داشته‌است

به گزارش ایسنا، سرهنگ پیام محمدی گفت: سال گذشته رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات کسب کردیم. رتبه اول تصادفات استانی را محور کرمان- بم به خود اختصاص داده است. همچنین در این محور توسط راهداری شهرستان بم نیز تلاش ها و اقدامات خوبی نسبت به سایر شهرستان هایی که از پتانسیل معادن هم برخوردار هستند انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه ۳۲ سازمان در بحث ترافیک دخیل هستند، از تصادفات به عنوان یک چالش اساسی و مهمترین آسیب اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: تصادف ها خسارت های مادی و معنوی زیادی به جامعه و خانواده ها وارد می کنند که انتظار می رود دستگاه ها در کنار یکدیگر امنیت را به مردم هدیه دهند.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان خاطرنشان کرد: امنیت نیاز ملی جامعه است؛ امنیتی که در جاده ها داریم شایسته مردم ایران نیست، زیرا در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر کشته می دهیم و استان کرمان رتبه ۲ کشوری را در بحث آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات دارد.

جانشین رئیس پلیس‌ راه استان کرمان تاکید کرد: در بحث فرهنگ تصادف بسیار ضعیف عمل کرده ایم، زیرا روی این موارد کار نشده است همچنین در بحث اقدامات سلبی نیز تمام تلاشمان را کرده ایم به طوری که امسال بالای ۷۰۰هزار تخلف اعمال قانون شده که از این تعداد ۵۰۰ هزار تخلف حادثه ساز بوده است.

سرهنگ محمدی گفت: بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ خودرو در ٨ ماهه امسال توقیف شده است. همچنین اقدامات سلبی به حدی رسیده که در وضعیت ایستایی قرار گرفته ایم و از ۲۱ هزار کشته به ۱۷ هزار کشته رسیده ایم و این ثبات می تواند یک وضعیت هشدار باشد.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان ادامه داد: در بحث ترافیکی نیروی انتظامی ۱۹ درصد و راهداری ۳۳ درصد نقش دارد و هر دستگاهی به سهم خود باید پای کار بیاید.

این مقام انتظامی اظهار کرد: خودروها و جاده های ما مشکل دارند و ناایمن هستند. همچنین عمده تصادفات ما به دلیل واژگونی است و بیشتر صدمات به دلیل سرعت و نبستن کمربند ایمنی سرنشین عقب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار