مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بیست و سومین مرحله مانور سراسری زلزله و ایمنی:

مدرسه آماده به منظور ایجاد مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور است

اصفهان ( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد در مدرسه آماده، دانش‌آموزان، کادر آموزش و پرورش، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه باید در برابر حوادث آماده باشند تا بدانند قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی انجام دهند و از همین رو باید درک و شناسایی خوبی از مخاطره داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه آماده به منظور ایجاد مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور است

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بیست و سوم مانور سراسری زلزله و ایمنی ضمن تشکر از حضور همه دستگاه‌های امدادی و خارج از آموزش و پرورش در این مانور اظهار کرد: در استان ۶ هزار مربی پیشتاز داریم که در روزهای گذشته اقدامات آموزشی را در خصوص این مانور انجام داده‌اند، ضمن اینکه ۴۹ هزار پرسنل آموزشی در ۵ هزار واحد آموزشی فعالیت می‌کنند که همکاری همه آنها امروز برای اجرای مانور تجلی پیدا کرده است. همچنین حدود 180 هزار دانش آموز پیشتاز در استان اصفهان داریم که در برگزاری مانور زلزله مشارکت داشته اند.

وی افزود: ۵۳ مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در کشور شناسایی شده که زلزله، سیل، آلودگی هوا، خشکسالی، فرونشست زمین، حریق و غیره از جمله آنها است و از بین آنها ۴۲ مورد در استان سابقه وقوع داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در قانون تصویب شد که مدارس به عنوان پایگاه پشتیبان مدیریت بحران در محله ایفای نقش کنند و از همین رو طرح مدرسه آماده در برابر زلزله و حوادث به صورت پایلوت در اصفهان و ۱۰ استان دیگر برگزار خواهد شد که مدیر مدرسه مسئولیت همکاری با سایر دستگاه‌های امدادی، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه را دارد. همچنین مدیر مدرسه وظیفه دارد که دانش‌آموزان را از مخاطراتی که آنها را در محل تهدید می کند آگاه سازد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: مدرسه آماده به منظور ایجاد مدرسه ایمن و جامعه تاب آور است، دانش‌آموزان، کادر آموزش و پرورش، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه باید در برابر حوادث آماده باشند تا بدانند قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی انجام دهند و از همین رو باید درک و شناسایی خوبی از مخاطره داشته باشند.

وی ادامه داد: شناخت مخاطره، ایجاد حساسیت و باور، کسب آموزش و آرامش و بررسی وضعیت آسیب پذیری مدرسه از وظایفی است که مدیران در این مدارس بر عهده دارند و اگر نواقصی را تشخیص دادند باید برای رفع خطر اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: هدف مانور این است که دانش آموزان بدانند در زمان وقوع بحران چه کنند و از قبل خود را آماده کرده باشند. پناه گیری صحیح و خروج ایمن باید در اولویت آموزش به دانش آموزان قرار گیرد.
وی ادامه داد : کشور ما در پهنه لرزه خیز آلپ - هیمالیا قرار دارد و هر ١٠ سال یکبار شاهد وقوع یک زلزله هستیم و باید برای آن آماده باشیم و از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

خبرنگاران: سام صالحی، روشا حسن خانی

خبرنگاران: سام صالحی، روشا حسن خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار