محمدرضا مصباح: نگاه فراجناحی؛ عامل موفقیت ریل‌گذاری در سینما است

تهران (پانا) - تهیه‌کننده «یدو» و «پوست» با اشاره به لزوم انجام کار پژوهشی در جشنواره فیلم فجر، گفت این جشنواره و مدیریت سینما نیاز به گروهی فراجناحی دارد که ریل‌گذاری کاملی برای سینمای ایران داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا مصباح: نگاه فراجناحی؛ عامل موفقیت ریل‌گذاری در سینما است

«محمدرضا مصباح» تهیه‌کننده سینما، در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره چهلمین دوره برگزاری این رویداد سینمایی، گفت: چهل سالگی جشنواره سن بلوغ و کمال این رویداد سینمایی است. اکنون که جشنواره به چهل سالگی رسیده است باید روند کار به طریقی رقم بخورد که جشنواره، سال‌های قبلی خودش را تکرار نکند و حرفی تازه برای گفتن داشته باشد.

او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر برای ماندگار شدن و تأثیرگذاری هرچه بیشتر، نیاز به تغییر بعضی از رویکردها دارد.

تهیه‌کننده «سینماشهرقصه» گفت: جایزه سیمرغ بلورین جشنواره بسیار معتبر و به دست آوردن برای هر هنرمندی ارزشمند است. می‌توان هنگام انتخاب برگزیدگان به این نکته توجه داشت که کسب سیمرغ تا چه حد می‌تواند برای هنرمندان جوان، در ترسیم راه فعالیت و مسیر هنری‌شان موثر باشد و از این طریق، چگونه می‌توان نسبت به ریل‌گذاری برای آینده سینمای ایران اقدام کرد.

مصباح گفت: پیشرفت روزافزون جشنواره نیاز به کار پژوهشی مداوم دارد اما باید آگاه بود که نمی‌توان صرفا با تغییرات جزئی در ساختار اداری (که معمولا با تغییر مدیران پدید می‌آید) تغییرات شگفت‌آوری در روند جشنواره ایجاد کرد، زیرا جشنواره بیش از هر چیز به تغییرات محتوایی نیازمند است و باید بتواند بستری فراهم کند که از دل آن هنرمندان جدیدی معرفی شوند.

تهیه‌کننده «یدو» گفت: نباید گروه‌های برگزارکننده جشنواره با نگاهی صرفا سلیقه‌ای کار کنند چرا که چنین نگاهی می‌تواند آسیب‌زا باشد. این جشنواره نیاز به گروهی فراجناحی دارد که ریل‌گذاری کاملی برای سینمای ایران داشته باشد.

او درباره لزوم ترسیم هویت ایرانی در جشنواره فیلم فجر گفت: هویت ایرانی مقوله‌ای مهم است و باتوجه به این که آثار سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی و در فضایی رقابتی به نمایش درمی‌آیند، لازم است که نسبت به پرداختن به هویت ایرانی در آثار سینمایی اهتمام صورت گیرد و آثار، از فضای ملی دور نشوند. البته که باید بتوانیم آن‌قدر قدرتمند باشیم که از نظر ساختاری و تکنیکال با بهترین‌ها رقابت کنیم، اما لازم است که به لحاظ محتوا، هویت ایرانی را هوشمندانه به ترسیم بکشیم.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار